مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افزایش سطح مهارت‌های علمی و عملی موتورسواران

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سمیه خاکسار، نایب رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان گفت: رشته ورزشی موتور سواری و اتومبیلرانی به عنوان یکی از ورزش‌های جذاب و در عین حال مهیج است که زیر نظر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی سازمان یافته در سطح کشور فعالیت می‌کند.

او افزود: این رشته مهیج ورزشی کمیته‌های مختلفی، چون آفرود، اسلالوم، رالی و کارتینگ  در بخش اتومبیلرانی و کراس، ریس، موتور سبک و سنگین هم‌در بخش موتورسواری را در زیر مجموعه خود دارد.

نایب رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان گفت: این رشته در بخش بانوان با استقبال بسیار خوبی همراه بوده و توانسته جای خود را در میان رشته‌های مهیج دیگر باز کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.

خاکسار، از برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت هفتگی و استقبال بانوان شرکت کننده در این دوره‌ها خبر داد و افزود:  دوره‌های آموزشی مهارت صحیح رانندگی به صورت تئوری و عملی هر هفته در پیست سردار جنگل رشت برگزار می‌شود که امسال  به طور مستمر و هفتگی برگزار شد و در سال جدید هم ادامه خواهد داشت.

او  گفت: از آنجایی که رشته موتورسواری و اتومبیلرانی به واسطه دارا بودن اهمیت در اصول حرفه‌ای رانندگی، باید بیشتر به آن بها داده شود و در عین حال دقت و نظارت بیشتری را نیز می‌طلبد چرا که ناهنجاری‌های اجتماعی بر پایه فقدان و عدم مدیریت درست برخی از جوانان منجر به ایجاد آسیب در جامعه می‌ شود.

نایب رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان گیلان در ادامه با بیان اینکه ارتقای سطح آموزشی و ایجاد مهارت بیشتر و اصولی از اهداف و سیاست‌های هیات موتورسواری و اتومبیلرانی است ، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ارتقای مهارت علمی و عملی متقاضیان و علاقمندان به این ورزش پرطرفدار با استقبال خوبی از سوی جوانان به ویژه بانوان همراه بوده که این دوره‌ها در رشته‌های ریس، رالی، اسلالوم، درگ، دریفت و موتورسواری برگزار می‌شود.

خاکسار،  به رقابت‌های قهرمانی این رشته مهیج ورزشی اشاره کرد و گفت: در این رشته بانوان ما با کسب موفقیت‌های گوناگون افتخار آفرینی‌های زیادی داشتند و با توجه به دارا بودن پتانسیل‌ها و قهرمانان بنام در سطح استان و کشور در هر دو رده آقایان و بانوان به یکی از قطب‌های بزرگ تبدیل شده که حتی در مسابقه دست فرمون شبکه نسیم نیز از استان گیلان شرکت کننده داشتیم.

او افزود: با توجه به آمار و استقبالی که در سطح استان شاهد هستیم، علاقمندان و جوانان مستعد بسیاری هستند که در این رشته شرکت و از دوره‌ها استفاده می‌کنند و استعدادیابی نیز در همین راستا نیز انجام می‌شود.

نایب رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان گیلان گفت: گسترش این رشته ورزشی، کشف استعدادها، بالابردن مهارت‌های ورزشی و در کنار آن نیز جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و پیشگیری از خطرآفرینی وسایط نقلیه در سطح شهر و خیابان‌ها و ایجاد مشکلات در میان همشهریان از جمله اهداف این مجموعه است.

سمیه خاکسار همچنین به مشکلات اساسی از جمله نامناسب بودن پیست سردار جنگل رشت اشاره‌ای داشت و افزود: در بازدید‌های میدانی که در طول سال  از سوی اعضای شورای شهر رشت از این پیست داشتند امیدواریم در سال آینده مسئولان ذی ربط این مشکل را رفع کنند  تا بخشی از دغدغه‌های ما و شرکت کنندگان این رشته جذاب کاسته شود.

نایب رئیس موتور سواری و اتومبیلرانی گیلان تصریح کرد: در سال آینده با رعایت شیوه نامه های بهداشتی علاوه بر برگزاری مسابقات استانی و کشوری، برنامه‌های متنوع‌تر و دوره‌های آموزشی موثرتر به ویژه در بخش موتوسواری بانوان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا