مقایسه و بررسی بنللی و بلنتا، دو محصول دو سیلندر جذاب و جدید در بازار ایران

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در این یادداشت سعی داریم تا محصول جدید «شرکت همتا خودرو آذربایجان» وابسته به «گروه تولیدی و صنعتی همتاز موتور» که در ایران با نام BLENTA Z249 عرضه می‌شود را معرفی و آن را با موتورسیکلت Benelli TNT249 S مقایسه کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

BLENTA Z249

بلنتا زد 249 یا همان Xgjao XGJ250 از جدیدترین محصولات چینی است که به‌عنوان یک رقیب سرسخت برای سوزوکی GW250 با نام «اینازوما» و همچنین کاوازاکی Z250 قرار گرفته است. البته این محصول ترکیبی از (یاماها، کی‌تی‌ام و ام‌وی ‌آگوستا) بوده که آن را خاص کرده است. از جمله یک قسمت چراغ جلو مانند سری «کی‌تی‌ام دوک» که حتی به لامپ DRL شبیه است، فقط تفاوت این است که در بالای آن چیزی شبیه روکش وجود دارد تا جلوه را بهتر کند.

بلنتا نه تنها «کی‌تی‌ام»، بلکه طراحی سری «ام‌وی آگوستا بروتال» ایتالیایی را بهره برده است که می‌توان آن را در طرح کاور و لبه کاور مخزن سوخت مشاهده کرد. همچنین می‌توان گفت که این موتورسیکلت از نظر طراحی شاسی و انجین مشابه سری یاماها آر 25 یا MT25 است.

بلنتا زد 249

حال به مقایسه‌ای درخصوص ویژگی‌های فنی دو موتورسیکلت بنللی 249 و بلنتا 249 می‌پردازیم:

موتورسیکلت بنللی یکی از برندهای معروف ایتالیایی است که از سال 1394 توسط شرکت «نیکران موتور پاسارگاد» وارد بازار ایران شد و با تکیه بر این برند معتبر ایتالیایی توانست خیلی زود نام خودر را بر سر زبان‌ها بیاندازد. این موتورسیکلت طراحی شرکت بنللی است و کلا در چین تولید می‌شود. البته طبق اعلام شرکت نیکران موتور پاسارگاد تایرهای این مدل در حال حاضر از نوع رادیال برند پیرلی ایتالیا و زنجیرها نیز اورینگ‌دار از برند آرکی ژاپن استفاده می‌شود. همچنین چراغ‌های بنللی فول ال‌ای‌دی و کیلومتر شمار ال‌سی‌دی رنگی است. قابل ذکر است که مالک بنللی شرکت «چیان ژیانگ» است.

Benelli TNT249 S

از نظر انجین موتورسیکلت بنللی 249 از یک انجین 4 زمانه با دوسیلندر موازی و مجموعا با حجم 249 سی‌سی که هر سیلندر دارای 4 سوپاپ است، بهره می‌برد که توسط رادیاتور آبی خنک می‌شود. توان خروجی این انجین برابر با 31.5 اسب بخار 11.000 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور آن نیز به رقم 21.2 نیوتن متر در 9.000 دور در دقیقه می‌رسد که نیروی حاصل از این پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته به چرخ عقب منتقل می‌شود.

همچنین موتورسیکلت بلنتا زد 249 نیز مجهز به یک انجین 4 زمانه دو سیلندر با حجم 249 سی‌سی که هر سیلندر دارای 4 سوپاپ است و این موتورسیکلت نیز توسط رادیاتور آبی خنک می‌شود. توان خروجی این موتورسیکلت نیز برابر با 31.5 اسب بخار در 11000 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور آن نیز برابر 21.85 نیوتن متر در 9500 دور در دقیقه است و این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته به محور عقب منتقل می‌شود.

هردو موتورسیکلت از کمک فنرهای تلسکوپی و به‌صورت معکوس بهره می‌برند که در عدم انتقال نوسانات جاده، به راکب به خوبی عمل می‌کند و دارای یک کمک فنر ساده در وسط شاسی است.

در سیستم ترمزگیری هر دو محصول برای ترمز جلو دیسک دوبل و عقب تک دیسک استفاده شده است و متاستفانه از نواقص هر دو محصول می‌توان به عدم مجهز بودن به سیستم ABS اشاره کرد.

  BLENTA Z 249 BENELI TNT-249
انجین دوسیلندر ،4 زمانه،آب خنک،DOHC دوسیلندر،4 زمانه، آب خنک،DOHC
حجم انجین 249.3 سی‌سی 249 سی‌سی
بیشینه توان 23.5 کیلو وات در 11000 دور در دقیه 23.5 کیلو وات در 11000 دور در دقیه
بیشینه گشتاور 21.85 نیوتن متر در 9500 دور در دقیقه 21.2 نیوتن متر در 9000 دور در دقیقه
گیربکس 6 دنده با کلاج چند صفحه‌ای غوطه‌ور در روغن 6 دنده با کلاج چند صفحه‌ای غوطه‌ور در روغن
ارتفاع زین 780 میلی متر 760 میلی متر
فاصله از کف 130 میلی متر 180 میلی متر
ترمزگیری دیسکی/ دیسکی دیسکی/ دیسکی
دیسک ترمز جلودیسک دوقلو 298 میلی متردیسک دوقلو 260 میلی متر
دیسک ترمز عقبتک دیسک 220 میلی مترتک دیسک 240 میلی متر
سایز تایر
جلو
110/70-17 110-70-17
سایز تایر
عقب
140/70-17 160/70-17
سوخت
‌رسانی
انژکتوری انژکتوری
حجم باک 13 لیتر 16 لیتر
ابعاد 1100*780*20001120*800*2130

پایان پیام/

خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
نیکران موتور پاسارگادجهان همتاسیکلت بناب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا