بررسی بازار صنعت موتورسیکلت تایلند در پایان سال 2020/ تولید نجومی هوندا در این کشور

به گزارش موتورسیکلت نیوز، تأثیر همه گیری کرونا نسبت به سایر کشورهای برتر کمتر بود، زیرا فروش در نیمه اول سال فقط 15.8 درصد کاهش داشت و پس از فصل سوم 1.1 درصد افزایش یافت و در فروش فصل چهارم دوباره 5 درصد کاهش داشت و در نهایت کل سال 2020 را با 1.5 میلیون فروش (-9.7%) به پایان رساند.

برای وسایل نقلیه الکتریکی نیز رشد گسترده ای (+93.2٪) گزارش شد که ناشی از موارد ذیل بود:

1- اقدامات دولت برای این نوع وسایل نقلیه

2- راه اندازی چندین مدل جدید ارائه شده توسط مارک های محلی و چینی بود.

آمار فروش برندها در سال 2020 در تایلند:

1- هوندا 1.18 میلیون دستگاه (-9.7٪)

2- یاماها 239.531 دستگاه (-10.9٪)

3- پیاجیو 28.105 دستگاه (+ 18.9٪)

4- سازنده محلی GPX با 14.457 دستگاه (-25.8٪)

5- کاوازاکی 12.155 دستگاه (-13.4٪)

6- سوزوکی 11.996 دستگاه (-44.7٪)

تاریخچه صنعت موتورسیکلت تایلند

تایلند از نظر ظرفیت تولید (2 میلیون)، پس از چین (23 میلیون)، هند (20 میلیون)، اندونزی (8 میلیون) و ویتنام (3 میلیون) دستگاه در رتبه پنجم پایگاه تولید موتورسیکلت جهان قرار دارد.

تایلند اولین تولید موتورسیکلت را در سال 1967 با سیستم CKD آغاز کرد.

در دهه اول سال 1990، تایلند سرمایه گذاری موتورسیکلت چهار زمانه را به جای موتورسیکلت دو زمانه برای کاهش مشکل انتشار گازها افزایش داد و تولید را به ظرفیت 1.75 میلیون دستگاه در سال افزایش داد.

در سال های بعد، ضمن معرفی توافق نامه های تجارت آزاد (FTA) که باعث لغو اقدامات حفاظت از صنعت شد، صنعت موتورسیکلت شروع به صادرات کرد و مطابق با تقاضای جهانی، با یادگیری فن آوری های جدید و پذیرش قوانین پیشرفته برای ایمنی و آلایندگی تکامل یافت.

امروزه، هفت تولیدکننده موتورسیکلت در تایلند با ظرفیت تولید کل 3 میلیون دستگاه در سال وجود دارد. آنها هوندا، یاماها، سوزوکی، کاوازاکی، بی‌ام‌و، تریومف و دوکاتی هستند. بیشتر آنها در مناطق مرکزی و شرقی واقع شده اند. زیرا خوشه‌های سازنده و همچنین نزدیک بندر برای صادرات هستند.

خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا