مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نداشتن تجهیزات ایمنی باعث افزایش سرقت موتورسیکلت می‌شود

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ عبدالله فاتحی با تقسیم سارقان به دو گروه حرفه ای و غیر حرفه ای افزود: سارقان غیرحرفه‌ای، با استفاده از فرصت بدست آمده وسایل نقلیه‌ای را که فاقد لوازم و تجهیزات ایمنی مناسب بوده و در مکان خلوت پارک باشند یا سوئیچ بر روی آنها باشد،  به سرقت می‌برند.

وی اضافه کرد: این‌گونه وسایل نقلیه معمولاً به منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آنها و یا برای انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار می‌گیرند البته درصد بالایی از این موتورسیکلت های مسروقه توسط پلیس کشف می‌شود.

سرهنگ فاتحی گفت: سارقان حرفه‌ای خودرو و موتورسیکلت، افرادی هستند که از مهارت و سرعت عمل بالایی برای راه‌اندازی و روشن کردن وسایل نقلیه از قبیل قطع سیستم هشدار دهنده، باز کردن در خودرو و قفل و زنجیر برخوردار بوده و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارک اقدام به فروش خودرو می‌کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: با تمام این اوصاف حتی حرفه‌ای‌ترین سارقان خودرو و موتورسیکلت نیز به دنبال سرقت‌های کم دردسر هستند و بالا بودن امنیت این وسایل نقلیه و یا نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر روی آنها، تا حد زیادی باعث می‌شود تا از سرقت این نوع وسایل نقلیه چشم‌پوشی کنند، بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه توسط شهروندان را می‌توان اصلی‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت موتورسیکلت دانست.

وی با اشاره به سوء استفاده سارقان از فرصت‌ها، آشنایی شهروندان با فرصت‌های مختلفی که سارقان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برای انجام عمل مجرمانه‌ خود مترصد به‌دست آوردن آنها هستند را دارای نقش­ مهم و اساسی در کاهش این جرم توصیف کرد.

سرهنگ فاتحی افزود: شهروندان از پارک موتورسیکلت خود در محیط‌های خلوت و تاریک و یا در یک نقطه به مدت طولانی که زمینه را برای ارتکاب عمل مجرمانه فراهم می‌کند، خودداری کنند.

وی تاکید کرد: افراد سوئیچ وسیله نقلیه خود را به کسانی که با عناوین مختلف مانند امتحان کردن، تشخیص نقص فنی، ساخت سوئیچ یدکی و نظایر آن وانمود به کمک کردن می کنند، واگذار نکنند.

سرهنگ فاتحی به روش‌های مراقبتی از موتورسیکلت ها اشاره کرد و اظهار داشت: شماره‌گذاری و نصب پلاک بر روی موتورسیکلت و استفاده از تجهیزات ایمنی و بازدارنده، ضروری است.

وی با بیان اینکه شهروندان از رها نمودن اسناد و مدارک در قسمت‌های مختلف موتورسیکلت خودداری کنند، یادآور شد: از خرید موتورسیکلت‌های فاقد سند مالکیت جدا پرهیز شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان بر هوشیاری و دقت در هنگام خرید موتورسیکلت و خرید از طریق فروشگاه های معتبر و رسمی و مطابقت دادن شماره موتور و شاسی آن با اسناد مالکیت تاکید کرد.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا