وجود ۲۸۰ هزار دستگاه موتورسیکلت به صورت رسوبی در پارکینگ‌های کشور

سردار هادیانفر: هیچ کسی برای موضوعات مرتبط با راهور معطل ترخیص خودرو نیست همچنین ۲۸۰ هزار موتورسیکلت به صورت رسوبی باقی مانده که ۷۰ درصد در سن فرسودگی شدید هستند و ۱۷ درصد تصادفات فوتی و جرحی داشتند و ۶ درصد هم مشکل اسناد مالکیتی دارند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر به مسئله تفاوت نرخ در ترخیص وسایل نقلیه موتوری توقیفی پرداخت و با اشاره به آخرین نرخ ترخیص خودروهای رسوبی و توقیفی از پارکینگ‌ها مربوط به مصوبه هیات وزیران در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: سن توقیف برخی از این وسایل نقلیه به حدود ۱۰ سال می‌رسد که با تفاوتی در نرخ گزارش‌ها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: نرخ قبلی مربوط به سال ۱۳۹۴ بود و در ۶ سال اخیر تا پیش از نرخ‌گذاری جدید، برخی از پارکینگ‌ها با نظارت دستگاه‌ها اقدام به افزایش بهای ترخیص کردند.

رئیس پلیس راهور کشور یکی از برنامه‌های پلیس را ترخیص خوردوها و همه وسایل نقلیه رسوبی به عنوان دغدغه‌ای برای پارکینگ‌ها توصیف کرد و افزود: به همین دلیل به همه پارکینگ‌ها ابلاغ شد که خودروهای توقیفی پیش از سال ۱۴۰۰ با همان نرخ سال ۱۳۹۴ محاسبه شود.

سردار هادیانفر تصریح کرد: دارندگان وسایل نقلیه‌ای که پس از مصوبه جدید هیات وزیران توقیف شدند، باید با نرخ جدید اقدام به ترخیص وسیله خود کنند و نرخ سال ۹۴ مشمول آنها نمی‌شود.

وی همچنین به تداوم شرایط تقسیط وسایل نقلیه موتوری توقیفی اشاره کرد و گفت: این شرایط همچنان ادامه دارد و مالکان می‌توانند در بازه زمانی یکسال برای بهره مندی از شرایط تقسیط جرایم اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس راهور فراجا، ۲۹ آذر ۱۴۰۱ درباره ترخیص خودروها گفت: ۸۶ هزار خودرو در پارکینگ‌ها است که از این تعداد، ۳۶ درصد پرونده حقوقی دارند، ۱۴ درصد در تصادفات فوتی و جرحی نقش داشته‌اند همچنین ۱۲ درصد سن فرسودگی بالا دارند و ۱۱ درصد در تصادفات شدید نقش داشته‌اند و ۸ درصد نیز اسناد مالکیتی ندارند.

انتهای پیام/

منبع
ایرنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا