مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وجود ۲۸۰ هزار دستگاه موتورسیکلت به صورت رسوبی در پارکینگ‌های کشور

سردار هادیانفر: هیچ کسی برای موضوعات مرتبط با راهور معطل ترخیص خودرو نیست همچنین ۲۸۰ هزار موتورسیکلت به صورت رسوبی باقی مانده که ۷۰ درصد در سن فرسودگی شدید هستند و ۱۷ درصد تصادفات فوتی و جرحی داشتند و ۶ درصد هم مشکل اسناد مالکیتی دارند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر به مسئله تفاوت نرخ در ترخیص وسایل نقلیه موتوری توقیفی پرداخت و با اشاره به آخرین نرخ ترخیص خودروهای رسوبی و توقیفی از پارکینگ‌ها مربوط به مصوبه هیات وزیران در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: سن توقیف برخی از این وسایل نقلیه به حدود ۱۰ سال می‌رسد که با تفاوتی در نرخ گزارش‌ها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: نرخ قبلی مربوط به سال ۱۳۹۴ بود و در ۶ سال اخیر تا پیش از نرخ‌گذاری جدید، برخی از پارکینگ‌ها با نظارت دستگاه‌ها اقدام به افزایش بهای ترخیص کردند.

رئیس پلیس راهور کشور یکی از برنامه‌های پلیس را ترخیص خوردوها و همه وسایل نقلیه رسوبی به عنوان دغدغه‌ای برای پارکینگ‌ها توصیف کرد و افزود: به همین دلیل به همه پارکینگ‌ها ابلاغ شد که خودروهای توقیفی پیش از سال ۱۴۰۰ با همان نرخ سال ۱۳۹۴ محاسبه شود.

سردار هادیانفر تصریح کرد: دارندگان وسایل نقلیه‌ای که پس از مصوبه جدید هیات وزیران توقیف شدند، باید با نرخ جدید اقدام به ترخیص وسیله خود کنند و نرخ سال ۹۴ مشمول آنها نمی‌شود.

وی همچنین به تداوم شرایط تقسیط وسایل نقلیه موتوری توقیفی اشاره کرد و گفت: این شرایط همچنان ادامه دارد و مالکان می‌توانند در بازه زمانی یکسال برای بهره مندی از شرایط تقسیط جرایم اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس راهور فراجا، ۲۹ آذر ۱۴۰۱ درباره ترخیص خودروها گفت: ۸۶ هزار خودرو در پارکینگ‌ها است که از این تعداد، ۳۶ درصد پرونده حقوقی دارند، ۱۴ درصد در تصادفات فوتی و جرحی نقش داشته‌اند همچنین ۱۲ درصد سن فرسودگی بالا دارند و ۱۱ درصد در تصادفات شدید نقش داشته‌اند و ۸ درصد نیز اسناد مالکیتی ندارند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا