سرهنگ بسطامی: ۲۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در گلستان تردد می‌کنند

رئیس پلیس راهور گلستان گفت: براساس آخرین برآوردها تعداد ۱۸۰ هزار دستگاه موتورسیکلت دارای پلاک و ۳۰ هزار موتورسیکلت فاقد پلاک در معابر و جاده‌های گلستان در حال تردد هستند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، سرهنگ عباس مهاجر بسطامی اظهار کرد: موتورسیکلت‌ها و موتورسیکلت سواران یکی از معضلات اصلی استان گلستان در تصادفات و سوانح رانندگی هستند.

رئیس پلیس راهور گلستان افزود: ۱۸۰ هزار موتورسیکلت پلاک‌دار در استان تردد می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰ هزار موتورسیکلت هم فاقد پلاک باشند.

بسطامی بیان کرد: موتورسیکلت به وسیله‌ای برای حرکات و کارهای خطرناک و نمایشی تبدیل شده و از سوی دیگر عده‌ای متخلف و خلافکار برای اجرای مقاصد شوم خود همچون سرقت و مزاحمت از آن استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد افرادی که در تصادفات درون‌شهری جان خود را از دست می‌دهند، موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده هستند.

رئیس پلیس راهور گلستان تاکید کرد: با توجه به تراکم جمعیتی بالا و افزایش موتور سیکلت خودروها اگر عوامل رانندگی قانونمند شوند تصادفات فوتی و جرحی کاهش خواهد یافت.

بسطامی اضافه کرد: مجروحان تصادفات درون شهری را ۱۹ درصد راننده و سرنشین خودرو، ۵۱ درصد راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت‌ها، ۲۸ درصد عابران پیاده و ۲ درصد را دوچرخه‌سواران تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع
مهر

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا