جوابیه وزارت صمت پیرو توییت یکی از نمایندگان مجلس و توضیح درباره موتورسیکلت‌های برقی

صمت: لازم به توضیح است در حوزه تولید موتورسیکلت‌های برقی نیز با توجه به فعالیت بیش از ۲۰ شرکت تولیدی در این زمینه و به جهت تشویق عموم مردم به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، برنامه حمایت از تولید ۵۰۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت مطابق ردیف ۵ محور چهارم برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۹ تدوین شده و در حال اجرا است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به دنبال انتشار توییت یک عضو کمیسون اقتصادی مجلس به منظور تنویر افکار عمومی و آگاهی مخاطبان به ارائه توضیحاتی پرداخت.

در این جوابیه آمده است: به دنبال انتشار توییت سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، بدینوسیله توضیحات ارسالی از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به منظور تنویر افکار عمومی و آگاهی مخاطبان به شرح زیر ارائه می‌شود:

در راستای برنامه‌ریزی و عرضه خودروهای سبک برقی، برنامه اجرایی حمایت از تولید ۱۵ هزار دستگاه خودروهای سواری برقی و هیبریدی مطابق ردیف ۵ محور چهارم برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۹ تدوین و در حال اجرا است.

همچنین بسته حمایتی پیشنهادی به دولت با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در سال ۱۳۹۹ تدوین و تصویب شده است. در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی فردا و کرمان خودرو اقدامات لازم برای بهره‌برداری از مصوبه مذکور را با هماهنگی این سازمان در دستور کار خود دارند.

ضمنا در زمینه طراحی و توسعه خودروهای برقی فعالیت‌های زیر توسط شرکت‌های خودروساز داخلی در حال انجام است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

_ خودرو تارا برقی توسط شرکت ایران خودرو

_ خودرو شاهین برقی توسط شرکت سایپا

_ خودرو برقی شرکت مینا

_ اتوبوس برقی توسط شرکت شتاب (مینا و عقاب افشان)

_ اتوبوس برقی توسط شرکت ایران خودرو دیزل

لازم به توضیح است در حوزه تولید موتورسیکلت‌های برقی نیز با توجه به فعالیت بیش از ۲۰ شرکت تولیدی در این زمینه و به جهت تشویق عموم مردم به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، برنامه حمایت از تولید ۵۰۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت مطابق ردیف ۵ محور چهارم برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۹ تدوین شده و در حال اجرا است.

انتهای پیام/

منبع
ایسنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا