مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آزمون سنجش صدای موتورسیکلت در مراکز معاینه فنی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، حسین مقدم گفت: آلودگی‌های ناشی از تردد وسایل نقلیه علاوه بر آلودگی هوا شامل آلودگی‌های صوتی و بصری نیز می‌باشد که بر همین اساس در راستای تحقق “برنامه عملیاتی کاهش آلودگی صوتی در شهر تهران” مصوب شورای اسلامی شهر تهران و همچنین رعایت مصوبات آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو مصوب دولت، این ستاد نسبت به تجهیز و اجرای آزمون سنجش شدت صوت برای وسایل نقلیه سبک و موتورسیکلت اقدام نموده است. دستورالعمل اجرای این آزمون با همکاری دانشگاه و شهرداری تهران تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده است.

وی در خصوص مراحل این آزمون افزود: چنانچه در زمان کنترل بخش‌های ظاهری خودرو، آزمونگران مرتبط صدایی غیر متعارف و یا بیش از حد از موتور وسیله نقلیه و یا سیستم‌های هشدار دهنده (بوق) شناسایی نمایند وسیله نقلیه را به قسمت آزمون سنجش شدت صوت که دارای شرایط محیطی لازم است هدایت و نسبت به انجام این آزمون در دور موتور مشخص و ثبت نتایج حاصل از آن در سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) اقدام می‌نمایند. ضمناً کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران مجهز به تجهیزات آزمون سنجش شدت صوت می‌باشد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی گفت: تجهیزات مربوط به این آزمون از سال‌های قبل در مراکز معاینه فنی شهر تهران موجود بوده، ولی به دلیل نداشتن دستورالعمل اجرایی و حدود مجاز رد و قبولی خودرو‌ها امکان استفاده از این تجهیزات میسر نبوده است.

وی ادامه داد: پایش وضعیت آلودگی صوتی وسایل نقلیه در شهر تهران و و ارتقاء سطح استاندارد‌های معاینه فنی با اجرای این پایش بدون تردید می‌تواند در کاهش آلودگی صوتی به عنوان یکی از حقوق شهروندان موثر باشد.

حسین مقدم در خصوص وضعیت مراجعات به مراکز گفت: در حال حاضر روزانه در حدود ۴۵۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده که با وجود کاهش ساعت کاری بعضی از مراکز از ۲۰ آبان ماه جهت رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خوشبختانه مراجعه به مراکز در وضعیت عادی بوده و در هیچ مرکزی صف انتظار نداریم و شهروندان می‌توانند در کمترین زمان نسبت به معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا