مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تسهیلات ویژه برای ترخیص بیش از 130 هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی در خراسان رضوی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، حمیدرضا دهنوی در خصوص جزییات طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی اظهار کرد: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از 17 آبان ماه آغاز شده و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت. این طرح شامل موتورسیکلت‌هایی است که از 29 اسفند 1398 به قبل در پارکینگ‌ها توقیف شده‌اند. این موتورسیکلت‌ها از سال 1390 تا پایان سال 1398 در پارکینگ‌ها توقیف شده‌اند و به همین دلیل آن‌ها را رسوبی می‌نامند. 

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌ها دارای دو دسته مالکین و متصرفین حین توقیف هستند، افزود: مالکین و یا نماینده قانونی موتورسیکلت‌ها می‌توانند با مدارک هویتی خود و مدارک موتورسیکلت و متصرف حین توقیف نیز علاوه بر مدارک هویتی خود و موتورسیکلت باید به همراه قبض رسید پارکینگ جهت ترخیص موتور خود به به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و نسبت به ترخیص آن اقدام کنند. نکته ای که برای متصرفین حائز اهمیت است این است که باید حتما قبض رسید پارکینگ به نام خودشان باشد. همچنین پس از تایید یک تعهدنامه عدم کشف فساد موتورسیکلت خود را تحویل می‌گیرد. همچنین متصرف باید از کارت بانکی خود نسبت به پرداخت هزینه پارکینگ اقدام نماید.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: تمهیدات و تسهیلات ویژه‌ای در ترخیص موتورسیکلت‌ها در زمینه‌های فقدان بیمه‌نامه، نداشتن گواهی‌نامه رانندگی و نداشتن پلاک و همچنین تخفیف در هزینه پارکینگ با ارائه یک تعهدنامه در نظر گرفته شده است؛ یعنی کسانی که بیمه‌نامه و گواهی‌نامه ندارند تعهد می‌دهند که ترددی نداشته باشند.

دهنوی خاطرنشان کرد: جرائم بیش از 500 هزار تومان موتورسیکلت‌ها که پلاک ملی دارند قابلیت تخفیف یک ساله دارد. ضمن اینکه کل جرائم موتورسیکلت‌ها در این طرح به اصل خود بازمی‌گردد و دو برابر شدن جریمه بخشیده می‌شود. 

وی تصریح کرد: در خراسان رضوی بیش از 31 هزار موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ های استان داریم که مالکین آن‌ها می توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شده و نسبت به ترخیص آن اقدام نمایند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در خصوص میزان موتورسیکلت‌های ترخیص شده از ابتدای این طرح عنوان کرد: از آن جا که در ابتدای طرح هستیم هنوز مراجعه کننده‌های زیادی نداشته‌ایم اما نسبت به هفته گذشته که طرحی نداشتیم، حدود 20 تا 30 درصد تعداد مراجعه‌کنندگان افزایش یافته است. باید حداقل روزانه بین 700 تا 800 دستگاه موتورسیکلت ترخیص داشته باشیم که هنوز به این تعداد نرسیده و کمتر از این میزان است. از آن جا که مزایای خوبی در این طرح لحاظ شده است انتظار داریم استقبال بیشتری برای تخریص موتورسیکلت‌ها صورت بگیرد. 

دهنوی با اشاره به هدف از اجرای این طرح یادآور شد: هدف از این طرح تحویل هرچه سریع‌تر موتورهای رسوبی، جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به اموال عمومی مردم و جلوگیری از انباشت بیشتر موتورها در پارکینگ است.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین دلایل انباشت موتورها در پارکینگ و مراجعه نکردن مردم برای ترخیص چه مواردی بوده، گفت: برخی از افراد مدارک موتورسیکلت و گواهی‌نامه ندارند. همچنین برخی موتورها پلاک ندارد. هزینه پارکینگ نیز بالا بوده که در این طرح تسهیلات ویژه‌ای برای تمام این موارد در نظر گرفته‌ایم تا نسبت به ترخیص موتورهای خود اقدام نمایند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: دفاتر پلیس +10 از 7 صبح الی 14 باز است. اگر تجمعی و ازدحامی شکل گیرد بازگشایی دفاتر تا ساعت 16 عصر ادامه خواهد داشت. اگر باز هم ازدحام بیشتری شکل گیرد، از طرح زوج و فرد استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا