مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلت‌های رسوبی از پارکینگ‌های ایلام ترخیص می‌شوند

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اظهار داشت: در راستای اجرای فرمان و فتوای مقام معظم رهبری و تاکید معظم له مبنی بر تحویل هرچه سریعتر موتورسیکلت‌های توقیفی به مردم و به جهت جلوگیری از ضرر و زیان اموال عمومی و انباشت موتورسیکلت‌های رسوبی و غیر رسوبی در توقفگاه، دستورالعملی در این خصوص تهیه و جهت اجرا به پلیس راهور استان‌ها ابلاغ شده است.

او  افزود: بر اساس این دستورالعمل مالکان موتورسیکلت‌های توقیفی می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی خود و اسناد موتورسیکلت به پلیس+۱۰ و یا برنامه کاربردی” پلیس من “و در صورت لزوم یگان توقیف کننده مراجعه و درخواست ترخیص موتور سیکلت خود را ثبت و تسلیم مرجع مربوطه کنند.

سرهنگ کهزادی در ادامه به الزامی بودن مدارک مورد نیاز جهت ترخیص اشاره و خاطرنشان کرد:علاوه بر حضور مالک و متصرف قانونی و ارائه مدارک موتورسیکلت شامل سند مالکیت (برگ سبز) کارت موتور، سند کارخانه سازنده و بیمه نامه شخص ثالث الزامی می‌باشد.

او در خصوص سایر امتیازات در نظر گرفته شده برای صاحبان موتورسیکلت‌های رسوبی تصریح کرد: موتورسیکلت‌های که فاقد پلاک یا بیمه نامه شخص ثالث و همچنین فاقد گواهینامه رانندگی باشند می‌توانند با سپردن تعهد نامه مبنی بر عدم استفاده تا زمان شماره‌گذاری و اخذ بیمه شخص ثالث، نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

سرهنگ کهزادی ادامه داد : با عنایت به این که برابر قانون سن تردد برای موتورسیکلت‌ها ۸ سال می‌باشدلذا شرط ترخیص برای اینگونه موتورسیکلت‌ها مدت مذکور می‌باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بیان داشت: مالک و نماینده قانونی وی در زمان ترخیص ملزم به پرداخت کلیه هزینه‌های قانونی شامل جریمه‌های رانندگی و هزینه انتقال و پارکینگ می‌باشد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی با اشاره به محدود بودن زمان اجرای این طرح، گفت:مالکان موتورسیکلت‌های رسوبی به منظور بهره مندی از مزایای این طرح دو ماه فرصت دارند جهت ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

او در پایان یادآور شد:مطابق آماراستخراجی پلیس راهور استان ترخیص ۴ هزار و ۴۰۹ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌های استان موجود و شرایط ترخیص را دارا می‌باشند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا