مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

همراهی نهادهای اتحادیه اروپا برای تعدیل قوانین پایانی موتورسیکلت های یورو 4/ فروش محصولات موجود تا 31 دسامبر 2021 بلامانع اعلام شد

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ACEM، صنعت موتورسیکلت در اروپا از تصمیم اخیر شورای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا برای تأیید پیشنهاد کمیسیون اروپا در مورد تعدیل قوانین مربوط به وسایل نقلیه پایانی در مقررات 168/2013 اتحادیه اروپا استقبال می کند.

این اصلاحیه به فروشندگان موتورسیکلت و شرکت های سراسر اروپا که تحت تأثیر شیوع بیماری همه گیر کرونا ویروس قرار گرفته اند، امکان فروش سهم وسایل نقلیه یورو 4 خود را تا 31 دسامبر 2021 می دهد.

این پیشنهاد که توسط دو نهاد قانونگذاری پشتیبانی می شود، فقط وسایل نقلیه ای را که در لحظه ورود تعطیلی های ملی در سراسر اتحادیه اروپا موجود بودند، در بر خواهد گرفت. به طور خاص، میزان وسایل نقلیه ای که از اقدامات تجدید نظر شده پایان دوره بهره مند می شوند، از تعداد وسایل نقلیه رده L یورو 4 موجود در اتحادیه اروپا در 15 مارس 2020 فراتر نمی رود که توسط کارشناسان صنعت حدود 550 هزار دستگاه تخمین زده شد.

قوانین تأیید نوع اتحادیه اروپا مکانیزم انعطاف پذیری به نام «پایان سری» را پیش بینی می کرد که به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا ادامه عرضه در بازار، ثبت نام و یا وارد کار کردن بخش محدودی از سهم خود را از وسایل نقلیه یورو 4 داشته باشند. با این حال، این بند انعطاف پذیری برای رفع مشکل موجودی وسایل نقلیه اضافی ایجاد شده در اثر شیوع ناگهانی ویروس کافی نبود.

توافق سیاسی حاصل شده توسط دو قانونگذار اروپایی به شرکت ها و فروشندگان موتورسیکلت کمک می کند تا بهتر با این اوقات دشوار روبرو شوند.

شایان ذکراست که اصلاحیه مقررات پایان سری در مقررات 168/2013 اتحادیه اروپا تاثیری بر جدول زمانی اصلی پیش بینی شده برای معرفی استاندارد یورو 5، یعنی 1 ژانویه 2021 برای مدل های موجود موتورسیکلت و موپد که قبل از 1 ژانویه 2020 تایید شده اند ندارد.

آنتونیو پرلوت، دبیرکل ACEM، در مورد توافق سیاسی حاصل شده توسط نهادهای اتحادیه اروپا گفت:

ACEM از رای مثبت شورا و پارلمان اروپا در مورد این پرونده مهم قانونی استقبال می کند. اصلاحیه آیین نامه 168/2013 اتحادیه اروپا به تولیدکنندگانی که نیاز به حمایت ویژه دارند تا زمان یورو 5 کمک می کند.

قوانین جدید همچنین «شبکه ایمنی» مورد نیاز برای کل بخش، از جمله نمایندگی های پایین دست را فراهم می کند و از اسقاط غیر ضروری وسایل نقلیه یورو 4 جلوگیری می کند.

بخش موتورسیکلت از رئیس کمیسیون اروپا، وون‌درلی‌ین و همچنین از کمیسر برتون و تیم او در DG GROW برای نمایندگی سیاسی قاطع و واکنش سریع به این بحران تشکر می کند.

طی ماه های آینده، ACEM به کار سازنده خود با مقامات دولتی ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که قوانین جدید پایان سری از تولید در اروپا و نمایندگی ها در این زمان دشوار پشتیبانی می کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
ACEM
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا