مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مسیر ویژه خودروی برقی و دوچرخه در چهارباغ اصفهان ایجاد می شود

به گزارش موتورسيكلت نيوز، چهارباغ یکی از بی نظیرترین محورهای ارتباطی شهری و خیابان ‌های تاریخی و اصلیِ اصفهان است و پل الله وردی خان یا همان سی و سه پل، خیابان چهارباغ را به دو قسمت (خیابان چهارباغ بالا و چهارباغ عباسی) تقسیم می ‌کرد و راه ارتباط چهار باغ بالا و چهارباغ عباسی بود.
عملیات پیاده راه سازی چهارباغ عباسی ( از میدان امام حسین (ع) تا انقلاب) از سال ۹۶ آغاز شد و تردد خودرو و موتور سیکلت در آن ممنوع است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با توجه به پیاده راه سازی محور چهارباغ عباسی و فرهنگسازی برای استفاده از دوچرخه و خودروهای برقی جهت کاهش آلودگی هوا، مسیر ویژه برای این وسائل نقلیه پاک ایجاد می شود.

علیرضا صلواتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه طراحی این مسیر در حال انجام است، اظهار داشت: راه اندازی مسیر ویژه دوچرخه و خودروهای برقی در چهارباغ باعث ساماندهی و نظم بیشتر جهت تردد آنها و تامین رفاه و آسایش بیشتر مردم و گردشگران می شود.

صواتی همچنین با اشاره به ممنوعیت ورود خودرو به محور چهارباغ عباسی، تصریح کرد: با این وجود هنوز شاهد تردد تعداد محدود خودرو متعلق به ساکنان محل و همچنین کسبه برای باراندازی و بارگیری هستیم که برای رفع این مشکل مقرر شد بازه زمانی مشخصی برای کارهای مربوط به بار واحدهای صنفی از ساعت هشت و نیم تا ۱۰ و نیم صبح و ۲۳ و ۳۰ دقیقه تا ۶ صبح مشخص شود.

وی با بیان اینکه آیین نامه مربوطه با همکاری کسبه محل و اصناف در حال تدوین است، اضافه کرد: با توجه به ممنوعیت ورود موتور سیکلت به چهارباغ عباسی نیز در حال اتخاذ تمهیداتی برای ساماندهی این موضوع هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: پارکینگ طالقانی و مکان هایی در طرفین چهارباغ برای پارک موتورسیکلت در نظر گرفته شده است اما هنوز شاهد تردد برخی موتورسیکلت ها از مبادی دیگری هستیم که مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد از تردد موتورسیکلت ها به محور چهارباغ، محدود شده است، افزود: مقرر است گیت های ورودی الکترونیکی در این محور برای کنترل تردد موتورسیکلت ها نصب شود که این کار پس از اتمام عملیات سنگفرش چهارباغ و عمرانی قطار شهری ایستگاه امام حسین (ع) انجام خواهد شد.

صلواتی با اشاره به اینکه دوربین های نظارتی در این محور نیز فعال هستند، خاطرنشان کرد: امید است با اجرایی شدن این طرح ها شاهد ساماندهی کامل محور چهارباغ عباسی در جهت پیاده راه سازی آن باشیم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا