مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تولید موتورسیکلت‌های برقی تندرو در شرکت هندی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، به نقل از وبسایت فایننشال اکسپرس، با توجه به حرکت هند در مسیر توسعه حمل‌ونقل برقی، تولیدکنندگان وسایل‌نقلیه دوچرخ و حتی پرفروش‌ترین آنها اکنون در تلاش هستند اغلب ویژگی‌های عملکردی و محدوده سرعتی موتورسیکلت‌های خود را در بسته‌ای به مشتریان ارائه دهند که هزینه‌های گزافی را روی دست خریداران نگذارد. در جریان نمایشگاه اتواکسپو ۲۰۲۰، بسیاری از تولیدکنندگان وسایل‌نقلیه برقی نوآوری‌های خود را در قالب نمونه‌های اولیه و مدل‌های نهایی به نمایش درآوردند که البته برخی از این وسایل ‌نقلیه، موتورسیکلت‌های برقی تندرو بودند.

یکی از همین تولیدکنندگان «گروه نهک» بود که دو مدل چشم‌نواز از موتورسیکلت‌های تمام‌برقی خود را تحت عناوین «پی ۱۴» و «آرپی۴۶» به نمایش درآورد. اکنون این برند در حال آماده‌سازی خود است تا مدل پی ۱۴ را به زودی در هند عرضه کند. جدا از موتورسیکلت‌های برقی، شرکت نهک بنا دارد تا وسایل‌نقلیه‌ برقی دیگری مثل اتوبوس‌های برقی تولید کند.

پراوات کومار نهک، رئیس گروه نهک در مصاحبه‌ای پیرامون برنامه‌های آتی این شرکت می‌گوید: دو مدل جدید موتورسیکلت برقی را در نمایشگاه اتواکسپو امسال  نمایش دادیم. بیشینه سرعت این مدل‌ها، ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است و با یکبار شارژ می‌توانند مسافتی بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ کیلومتر را بپیمایند. ما به تازگی تاییدیه دولت را نیز برای عرضه مدل پی ۱۴ دریافت کردیم. برنامه داریم فروش این موتورسیکلت برقی اسپورت را از نوامبر ۲۰۲۰ آغاز کنیم.

وی افزود: همچنین در مراحل پایانی تولید یک اتوبوس برقی نیز هستیم. بخش قابل‌توجهی از تولید این اتوبوس‌های برقی نیز هم‌راستا با پروژه نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در کمپین «ساخت هند» است. برنامه ما آن است که تا مارس ۲۰۲۱، این پروژه را با وجود مشکلات ناشی از شیوع کووید-۱۹ به پایان ببریم. ما اکنون در حال مذاکره با مقامات دولت محلی در هند هستیم تا بتوانیم زمینی را که برای ساخت تاسیسات تولید اتوبوس‌ها نیاز است، دریافت کنیم. یکبار دیگر تاکید می‌کنیم اغلب قطعاتی که در اتوبوس‌های برقی نهک استفاده خواهند شد، در هند ساخته می‌شوند.

کومار در مورد ظرفیت تولید شرکت نهک نیز گفت: هم‌اکنون ما توان تولید ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه را داریم. در نظر داریم که با توجه به رشد تقاضا، ظرفیت تولیدی خود را تا مارس ۲۰۲۱، به ۸ تا ۹ هزار وسیله‌نقلیه در ماه برسانیم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا