مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی دو موتورسیکلت برقی هوشمند جدید هندی/ آشنایی با یک مدل جدید فروش موتورسیکلت

به گزارش موتورسیکلت نیوز، موتورسیکلت های برقی با این که ارزان نیستند، دنیای جالب توجهی را نشان می دهند ولی با پیشرفت فن آوری ها و قابلیت های تولید، قیمت ها به سطحی می رسند که افراد بیشتری توانایی خرید آن را دارند. اما، همه این موارد زمان بر است.

خب اگر همین الان یک دوچرخ برقی بخواهید چه می کنید؟ این مشکلی است که استارت آپ هندی Revolt Intellicorp می تواند حل کند. (شرکتی که با ایده های نوآورانه در آینده می‌تواند رقیب سختی برای موتورسازان معروف هند باشد).

برنامه اصلی آن برای تصویب و مالکیت دوچرخ برقی همان چیزی است که موسس این شرکت راهول شارما از آن به عنوان “motorcycle-as-a-service” یاد می کند.

در برنامه My Revolt، چیزی به عنوان “پیش پرداخت” و حتی هزینه های بیمه یا نگهداری جداگانه وجود ندارد. در عوض، شما یک هزینه ماهیانه پرداخت می کنید و این امر به همه موارد مربوط به موتورسیکلت برقی جدید شما کمک می کند و پس از سه سال پرداخت، مشتریان دوچرخ های خود را دارند که در ادامه خبر موتورسیکلت نیوز توضیح داده خواهد شد.

محصولات این شرکت دارای موتورسیکلت های کاملا برقی دارای ویژگی هایی مانند اتصال برنامه موبایل و باتری های قابل جدا شدن هستند. موتورسیکلت ها تقریباً از لحاظ ظاهری یکسان اند ولی از نظر توان خروجی متفاوت هستند.

در حال حاضر، Revolt دو مدل ارائه می دهد: RV300 و RV400 و هر دو در ظاهر بسیار شبیه به هم هستند. اما بسته به نوع سواری شما RV300 دارای یک باتری 60 ولت، یک موتور الکتریکی 1.5 کیلووات ساعتی، حداکثر سرعت 65 کیلومتر در ساعت (کمی بیش از 40 مایل در ساعت) و برد بین 80 تا 180 کیلومتر (49.7 تا کمی کمتر از 112 مایل) است. در همین حال، RV400 دارای یک باتری 72 ولت، یک موتور الکتریکی 3 کیلووات ساعت، حداکثر سرعت 85 کیلومتر در ساعت (چیزی کمتر از 53 مایل در ساعت) و برد بین 80 تا 150 کیلومتر (49.7 تا 93 مایل) است.

هزینه های ماهانه البته با مدلی که انتخاب می کنید متناسب است. قیمت RV300 ماهانه 2،999 روپیه (حدود 41 دلار)، در حالی که RV400 هزینه آن ماهانه 3،999 روپیه (حدود 54.50 دلار).

از آنجا که این یک دوچرخ هوشمند است، شارما گفت: سرویس دوچرخ می تواند به دلیل عدم پرداخت خاموش شود. اگر می خواهید رفت و آمد کنید، بهتر است قبض دوچرخ خود را به موقع پرداخت کنید.

همچنین می توانید این دوچرخ ها را با هزینه یک بار خریداری کنید؛ 84.999 روپیه (یا 1،158 دلار) برای RV300 یا 103.999 روپیه (1417 دلار) برای RV400.

به هر حال، این شرکت را نباید با موتورهای الکتریکی ReVolt مستقر در تگزاس و یا Revolt Motors Israel که موتورهای برقی تولید می کند را در سطح بین المللی اشتباه بگیرید.

Revolt Intellicorp در اوت سال 2020 اولین شعبه خود را در بمبئی افتتاح کرد و در حال حاضر نمایشگاه هایی در دهلی، پونا، احمدآباد، حیدرآباد و چنای دارد.

در ادامه شارما درباره مدل کسب و کار شرکت جدیدش و چگونگی برنامه ریزی شرکتش برای برهم زدن فضای بازار خودرو توضیح می دهد.

مدل تجاری شما چگونه کار می کند؟

شاید نام نرم افزار با عنوان سرویس (SAS) شنیده باشید، جایی که برای استفاده از آن ماهانه مبلغ کمی پرداخت می کنید. مدل ما یک مدل MAAS) Motorcycle-As-A-Service) است. برای محصول قیمت اولیه ای وجود ندارد. شما ماهیانه مبلغ کمی به من پرداخت می کنید. هیچ پیش پرداختی وجود ندارد، هیچ هزینه نگهداری و هزینه بیمه وجود ندارد. همه چیز گنجانده شده است. ما این مدل را MRP – My Revolt Plan می نامیم.
EV یک صنعت جدید است. این محصول باید جدید باشد و حتی نحوه فروش ما نیز باید جدید باشد.

آیا موتورسیکلت فقط در مدل MAAS در دسترس خواهد بود یا مشتری می تواند با پرداخت مبلغی از قبل آن را خریداری کند؟

این تنها مدلی است که قرار است از آن پیروی کنیم. من می‌گویم، شما فقط مقدار بسیار کمی به من می دهید، سه سال به من پول بدهید و دوچرخ متعلق به شماست. دوچرخه از روز اول به شما تعلق دارد. اجاره ای نیست. در حقیقت، هر دانش آموز، هر کس در این کشور توانایی خرید این دوچرخ را دارد.

از آنجا که این یک دوچرخ هوشمند است، در صورت عدم پرداخت دیگر کار نخواهد کرد. این بسیار شبیه Tata Sky است. وقتی اشتراکتان تمام شد، دیگر کار نمی کند و در لحظه شارژ مجدد آن، بلافاصله شروع به کار می کند. از آنجا که این یک وسیله نقلیه هوشمند است، ما می توانیم وسیله نقلیه را کنترل کنیم، این امر در مورد وسایل نقلیه معمولی امکان پذیر نیست. همچنین اگر پرداخت به مدت سه ماه انجام نشود، خودرو را پس خواهیم گرفت.

برنامه توزیع شما چگونه است؟

ما ابتدا در دهلی و پونا راه اندازی می کنیم. در دهلی، چهار مرکز تست محصول در حال فعالیت هستند. مردم می توانند بروند و دوچرخ را در آنجا تجربه کنند. ما یک مدل آنلاین و آفلاین را دنبال خواهیم کرد. می توانید دوچرخ ها را به صورت آنلاین در Revolt.com و در آمازون رزرو کنید. ما قصد داریم چندین شبکه خدمات داشته باشیم. بعد از دهلی و پونا، به بنگلور، چنای، حیدرآباد، بمبئی، NCR و احمدآباد خواهیم رفت. چندین بازار وجود دارد که ما قبلاً برنامه ریزی کرده ایم. طی دو تا سه سال 60 تا 70 درصد بازار هند را پوشش خواهیم داد.

مشکل زیرساخت شارژ یا کمبود آن را برطرف کنید؟

چهار روش وجود دارد که می توانید دوچرخ Revolt خود را شارژ کنید. اول از همه با یک پریز دیواری معمولی در خانه خود. دوم، باتری قابل حمل است. بنابراین، اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید، می توانید یک شب باتری را بیرون آورده و در خانه شارژ کنید. سوم، ما در شهرهایی که در حال راه اندازی هستیم تعدادی مکان داریم. می توانید بروید و یک باتری شارژ شده را در یک مکان نزدیک به خود از یک مغازه دار بگیرید. سرانجام، اگر فوراً به باتری نیاز دارید، می توانید با استفاده از برنامه Revolt باتری را سفارش داده و باتری شارژ شده در خانه تحویل داده شود.

محدوده هر شارژ که ارائه می دهید چقدر است؟

سه حالت وجود دارد: در حالت اکونومی حدود 150 کیلومتر برد دارد. در حالت شهری، 120 کیلومتر برد و در حالت Sports بسته به نوع سوار شدن، 80 تا 90 کیلومتر به شما می دهد.

قصد دارید چند موتورسیکلت بسازید؟

از هم اکنون، ظرفیت سالانه ما 120،000 دوچرخ است که به اندازه کل صنعت EV در کشور است (در کل، 120،000 دو چرخ برقی در هند در سال مالی 2019 به فروش رسید). اگر پاسخ بیشتر بخواهید، ممکن است مجبور شویم خیلی سریع گسترش پیدا کنیم که این یک مشکل خوب است.

انتظار دارید که به زودی از این ظرفیت به طور کامل استفاده کنید؟

در حال حاضر، ما در حال حاضر حدود 75.000 ثبت نام اضافی از افرادی که به دنبال یک دوچرخ Revolt هستند، دریافت کرده ایم که تعداد بسیار زیادی است. من فکر می کنم در اولین سال عملیاتی باید این ظرفیت را تمام کنیم.

انگیزه ورود به این فضا چه بود؟

امروز می خواهم برای خودم ماشین برقی بخرم. اما، به غیر از هیوندای کونا ماشین الکتریکی خوبی در بازار وجود ندارد. داستان مشابهی برای موتورسیکلت های برقی وجود دارد، هیچ کالای خوبی در بازار وجود ندارد که بتوانم بخرم. اگر محصول مناسبی بسازید، افراد زیادی هستند که می آیند و یک EV می خرند. این پنجره فرصتی در این صنعت است.

وسیله نقلیه از خارج منبع تهیه شده است یا R&D خود شما است؟

همه چیز در Revolt RV400 در داخل طراحی شده است. تنها چیزی که ما به خارج از کشور سپرده ایم، فریم است. به طور معمول، تمام شرکت ها این کار را از خارج انجام می دهند. باتری، بسته باتری، ECU، کنترل کننده همه چیز در داخل طراحی شده است.

آیا برنامه ای برای ورود به بازار اسکوتر برقی دارید؟

مطمئناً بله. از هم اکنون، تمرکز ما بر روی موتورسیکلت ها است. اما، بعداً با اسکوترهایی نیز روبرو خواهیم شد.

شما تاکنون چقدر در این پروژه سرمایه گذاری کرده اید و قصد دارید در میان مدت چقدر سرمایه گذاری کنید؟

از هم اکنون ما 400-500 کرور سرمایه گذاری کرده ایم. هرچه نیاز بیشتری پیدا شود، بودجه بیشتری جمع خواهیم کرد.

محتوای داخلی سازی شده در موتورسیکلت شما چقدر است؟

در حال حاضر، داخلی سازی حدود 60 تا 70 درصد است و هر آنچه که وجود دارد را قرار است تا ماه دسامبر بومی سازی کنیم. بنابراین، تا 1 ژانویه سال آینده، همه چیز در هند بومی سازی می شود. برای باتری ها، سلول ها از یک شریک خارج از کشور می آیند و سپس باتری ها در اینجا بسته می شوند.

آیا طبق طرح FAME-II یارانه دریافت کرده اید؟

بله، ما یارانه دریافت کرده ایم.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا