مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اگر سیستم موتورسیکلت‌ها را جایگزین کنیم می‌توانیم هوای پاکی داشته باشیم

به گزارش موتورسيكلت نيوز، عيسى كلانترى گفت: آلودگی هوای کلانشهرهای ایران به فرهنگ نحوه مصرف برمی گردد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آلاینده ازن سطح پایین را از آلاینده‌های بسیار خطرناک برشمرد و اظهارکرد: تابش نور خورشید و گرمای بالای ۳۰ درجه و سوخت ناقص پمپ بنزین‌ها اکسیژن پایین را به ازن تبدیل می‌کند و این آلاینده قبلاً جزو فاکتورهای اندازه گیری روزهای ناسالم نبود.

تهران در تیرماه امسال ۱۱ روز هوای ناسالم داشت

کلانتری اظهارکرد: تهران در تیرماه امسال ۱۱ روز هوای ناسالم را به دلیل آلاینده ازن سطح پایین تجربه کرد از این رو تاکید کردیم که کلیه پمپ بنزین‌ها تا سال ۱۴۰۰ به طرح «کَهاب» بپیوندند تا فرّارهای آلاینده را به سیستم بنزین و گازوئیل کشور برگردانند.

 خودروسازان مردم و مسئولان را گول می‌زدند

خودروسازان اول بهانه می‌آوردند و مردم و مسئولان را گول زده بودند که ما به خاطر تحریم‌ها تکنولوژی نداریم اما بعدها مشخص شد که تکنولوژی داشتند ولی به خاطر اینکه حدود ۱۰ میلیون تومان برای آنها آب می‌خورد می‌خواستند با سلامتی مردم معاوضه کنند که قبول نشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: وزارت نفت اعلام کرده که در زمستان نمی‌تواند همزمان صددرصد گاز مصرفی مردم و گاز نیروگاه‌ها را تأمین کند بنابراین اگر مردم در مصرف گاز خانگی صرفه جویی کنند و درجه حرارت آبگرمکن و شوفاژ منزل را پایین بیاورند بخش زیادی از این مشکل حل می‌شود.

 الگوی مصرف انرژی مردم باید تغییر کند

وی افزود: اگر رسانه‌ها و مردم الگوی مصرف را تغییر دهند و ما هم سیستم خودروها و موتورسیکلت‌ها را جایگزین کنیم می‌توانیم هوای پاکی داشته باشیم البته باید توجه داشت که منابع ارزی کشورمان هم محدود است.

 ۸۰درصد آلودگی هوای کلانشهرها مربوط به خود مردم است

کلانتری معتقد است که ۸۰ درصد آلودگی هوای کلانشهرها مربوط به خود مردم و ۲۰ درصد مربوط به تکنولوژی هاست. اگر مردم درست رفتار کنند، ما می‌توانیم هوای پاکی داشته باشیم و اگر رعایت نکنند باید آلودگی هوا را هم در کنار دیگر مسائلشان بپذیرند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا