مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

میزان فروش صنعت موتورسیکلت مالزی در نیمه اول سال 2020/ حکمرانی یاماها در بازار این کشور

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در اوج رشد سه ساله اخیر، بازار موتورسیکلت مالزی با استقبال گسترده ای از سال 2020 مواجه بود و فروش ژانویه 22 درصد افزایش یافت و بعد از آن تحت تأثیر کووید 19 قرار گرفت و فروش در ماه مارس 43 درصد کاهش داشته است. در ماه آوریل نیز، به دلیل تعطیل شدن کامل فعالیت های تجاری، فروش صفر بود. در ماه می فعالیت های مجدد آغاز شد و بازار فقط 58.6 درصد از دست داد. سرانجام در ماه ژوئن، فروش با 42.190 دستگاه، 24.5 درصد رشد داشت و در مجموع نیمه اول سال 2020 با تعداد 187.444 دستگاه فروش و 27.2 درصد به پایان رسید.

بررسی اجمالی صنعت موتورسیکلت مالزی

به دنبال دوره منفی بین سال های 2013 تا 2016، از سال 2017 بازار رو به بهبود رفت. با وجود رتبه 5 در بین منطقه ASEAN، بازار مالزی یکی از بزرگ ترین بازارهای موتورسیکلت در سراسر جهان است و در سال 2019 در رتبه 14 قرار گرفت. این بازار تحت سلطه مدل های محلی است که از تایلند/ اندونزی ساخته و یا وارد شده است و بازار کاملاً پویا است. در هر صورت، بیش از 60 درصد بازار در اختیار دو شرکت بزرگ ژاپنی است، با این خصوصیات که رهبر بازار یاماها است، نه هوندا.

در حقیقت، در سال 2019، یاماها رکورد 209.403 دستگاه (+ 11٪) را با 36 درصد سهم بازار داشته است. در حالی که در رده دوم، هوندا 187.000 دستگاه (+33٪) فروخته است.

در رده سوم نیز، کاوازاکی در حال رشد سریع تر از مارک محلی Demak حرکت می کند که به نظر می رسد مشکلات مالی دارد. همچنین سوزوکی و یک باجاج اتو که اخیراً به زمین بازی وارد شده، در حال حاضر به خوبی جای گرفته است.

تقریباً تمام مارک های پریمیوم در کشور نمایان می شوند که رهبر آن KTM در این بخش پیش از بی ام و، هارلی دیویدسون و تریومف قرار دارد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا