مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تردد موتورسواران با بیش از یک نفر ممنوع است/ کودکان خود را بر روی باک موتورسیکلت قرار ندهید

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ علی همه خانی گفت: علی رغم توصیه‌های مکرر پلیس راهور مبنی بر خطر نشاندن کودکان بر روی باک موتور سیکلت حین تردد در معابر، باز هم در سطح شهر مشاهده می‌شود که برخی والدین و یا موتور سواران به علت نبود جای کافی نشستن، کودک خود را روی باک موتورسیکلت نشانده و تردد می‌ کنند.

وی گفت: ظرفیت موتور سیکلت برای جابجایی موتور سوار و یک نفر تعریف شده و تردد موتورسواران با بیش از یک نفر ممنوع است.

همه خانی گفت: با موتورسیکلت‌هایی با طول بلندتر هم می‌شود بیش از یک نفر جابجا کرد و در سطح شهر تردد داشت، اما این کار ممکن است خطرات جدی را برای این چند تن در پی داشته باشد.

وی افزود: البته درست است که موتورسیکلت وسیله‌ای راحت‌تر و کاربردی تری نسبت به خودرو در جوامع شهری و تردد در ترافیک است، ولی این را در نظر داشته باشیم که یکی از خطرناک‌ترین وسایل نقلیه در حین حرکت هم است چرا که تنها با دو چرخ و بدون اطاق در حرکت است.

وی گفت: از دیگر مباحث خطرات ناشی از رانندگی با موتورسیکلت و نشاندن کودکان بر روی باک، بحث ترکیدن و پنچری ناگهانی لاستیک است که بسیار موضوع مهمی است و این اتفاق در فصل گرما دو برابر زمستان روی می‌دهد، که برای تمام افرادی که روی موتور سیکلت نشسته اند، می‌تواند اتفاق ناگواری باشد.

وی بیان داشت: تمامی موتورسیکلت سوارانی که فرزند خود را روی باک و جلوی خود می‌نشانند به این امر واقفند که در حین گردش‌ها پای کودک بین باک و میله فرمان مانع از گردش موتور می‌ شود و کودک بار‌ها به پدر خود این موضوع را با اعتراض عنوان کرده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که گذاشتن کودک روی باک ایجاد می‌کند، گرفتن کامل جلوی دید موتور سوار است که اگر قد کودک یک مقدار هم بلند‌تر باشد، دید کاملا گرفته می‌شود و پدر مجبور می‌شود سر کودک را به طرفین برده و در این حین تعادل موتور برهم می‌خورد.

وی ادامه داد: والدین با خیال راحت بر روی موتور سیکلت در حرکتند، ولی نمی‌دانند خدای ناکرده چنانچه اتفاقی برای شما بیافتد تمام خانواده دچار آسیب می‌شوند هرچند که موتور سوار حرفه‌ای هم باشید و دستگیره‌های کوچکی هم روی تلق موتور برای جای دست کودک خود تعبیه کرده باشید این را باید بدانید که حادثه خبر نمی‌کند و نمی‌توانید با خودرویی که با بی احتیاطی حرکت می‌کند و با سرعت از کنار شما رد می‌شود و تعادل شما را برهم می‌زند مقابله کنید. پس احتیاط کرده و تا می‌توانید، خانواده خود را با موتور جابجا نکنید.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا