مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ثبت اختراع جديد ياماها موتور

به گزارش موتورسيكلت نيوز، مدتى است كه خبرهایی از موتورسیکلت هاى سه چرخ در حال توسعه منتشر شده است؛ پياجيو، كاوازاكى و اکنون نيز، یاماها با پیشرفت در طراحی قدیمی خود، ظاهرا قصد دارد، محصول جديدى را وارد بازار كند. (البته ثبت اختراع به معنى اين نيست كه حتما آن محصول به بازار عرضه خواهد شد).

ياماها به تازگی ثبت اختراعاتی را برای طراحی اسکوتر سه چرخ ثبت کرده است و چندین جنبه از طراحی وجود دارد که برجسته است. به نظر می رسد از یک طرف، یک فن خنک کننده وجود دارد که به طور معمول در اسکوترهایی که موتورهای زیر صندلی ها دارند، نصب شده اند و مورد دیگر استفاده از میلگردهای مضاعف بر روی سیستم تعلیق جلو برخلاف كمك های تلسکوپی موازی است که در سایر مدل های Leaning Multi-Wheel یافت می شود.

Yamaha Niken

نشانه ها حاکی از آن است که یاماها ممکن است از طرح اصلی و سيستم تعليق خود فاصله بگیرد که برخی آن را پیچیده ارزیابی می کنند.

با استفاده از این طراحی جدید قسمت اعظمی از وزن سیستم کاهش می یابد، در حالی که منجر به پایین آمدن مرکز ثقل و عملکرد بهتر نیز می شود.

Yamaha MW-Vision concept

این سیستم جدید تعلیق LMW محصول شرکت نروژی Brudeli در سال 2017 است. سیستم Brudeli دارای قسمتى است که حتی به هنگام خم شدن دوچرخ به حالت ایستاده باقی می ماند. یاماها نیز به نوبه خود، دیسک ترمز را برای قفل کردن این قسمت چرخشی اضافه کرده است تا هنگام ثابت يا پاركينگ آن را در به حالت ایستاده نگه دارد.

این کانسپت یک سه چرخ بود که دارای یک سقف و صندلی مانند یک ماشین بود، اما فرمان های موتورسیکلت و توانایی تکیه گاه خود را حفظ می کرد.

از سرنخ نهای ثبت اختراع به نظر می رسد كه با پلت فرم Tmax 560 يكسان است. موقعیت موتور، سيستم انتقال نيرو، اگزوز و چرخ ها بسیار چشمگیر و شبیه Tmax 560 است.

Yamaha Tricity 300

تاکنون، یاماها 3 مدل دارد: تريسيتى 155، تریسیتی 300 (Tricity) و نیکن ٩٠٠ (Niken) و یک اسکوتر سه چرخ 560 سی سی کاملاً بین نیکن و تريسيتى 300 قرار می گیرد.

همچنين اين محصول مستقیماً با Peugeot Metropolis و MP3 Piaggio نیز به رقابت می پردازد.

شايد اين محصول يك تريسيتى ٦٠٠ باشد.

بیشتر بخوانید:

سرمایه‌گذاری یاماها در تولید موتورسیکلت سه‌ چرخ

معرفى موتورسیکلت سه چرخ یاماها با نام نیکن

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا