مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت هند در ژوئن 2020

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در ماه ژوئن، بهبودی خوبی در بازار دو و سه چرخ هند برقرار بود و کل فروش بیش از 1.1 میلیون دستگاه بوده است.

در جایگاه اول هیرو تعداد 450.744 دستگاه (-24.9)، در جایگاه دوم، هوندا با 202.837 دستگاه بدترین عملکرد را داشت که 55 درصد پایین تر از مدت مشابه سال قبل بود. در جایگاه سوم باجاج با 167.583 دستگاه (-27٪) و تی‌وی‌اس با 145.734 دستگاه (-36.0٪) و رویال انفلید با 36.510 دستگاه (-33.7٪) قرار دارند.

براساس داده های منتشر شده از سوی وزیر حمل و نقل هند، سال 2020 فروش کند شروع شد و در ژانویه و فوریه به ترتیب 15.9درصد و 19.8درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. اما فروش ماه مارس با 905.257 دستگاه (-39.9٪) با کاهش مواجه شده بود و در سه ماهه اول با 3.66 میلیون فروش، 24.6 درصد کاهش یافت.

سپس محدودیت هایی که برای به حداقل رساندن گسترش Covid19 در سراسر کشور صورت گرفت و به دلیل تعطیل بودن کلیه کارخانه ها و نمایندگی ها، میزان فروش داخلی موتور سیکلت های جدید در آوریل 2020 به صفر رسید و در ماه مه که فروش 388.000 دستگاه (-78) بوده است.

کارشناسان برای سال 2020 فروش 15.9 میلیون دستگاه (-17.8 درصد) را برای هند پیش بینی می‌کنند.

فروش موتورسیکلت در هند طی چند سال گذشته به سرعت صعود کرد و این کشور را به بزرگترین بازار موتورسیکلت جهان در پیشی گرفتن چین از سال 2016 و رسیدن به یک رکورد 22.4 میلیون دستگاه (از جمله سه چرخ تجاری) در سال 2018 تبدیل کرد. در دوره 2012-2018 بیش از 124 میلیون دوچرخ جدید در این کشور با افزایش سالانه 8 میلیون دستگاه فروخته شده است. رشدی بسیار سریع برای کشوری که هنوز زیرساخت های شهری و خارج از شهر هنوز ضعیف است.

با این حال، از سه ماه آخر سال 2018 بازار رو به کاهش است و تمام ماه ها در سال 2019 با کاهش سالانه مواجه بود و در کل سال در 19.3 میلیون دستگاه گزارش شد. با 14.4 درصد کاهش نسبت به سال قبل و از دست دادن 3.1 میلیون فروش.

عوامل متعددی که باعث کندی آنها می شود از جمله افزایش حق بیمه در سال 2018 و قوانین انتشار جدید BS-VI که در آوریل سال 2020 به مرحله اجرا در می آید. قابل ذکر است که قیمت مدل BS-VI می تواند بالاتر از BS-IV باشد.

با نگاهی به عرصه رقابتی، چهار تولیدکننده بزرگ موتورسیکلت هند در مقایسه با سال 2018 تعداد فروش کمتری را در سال 2019 منتشر کردند.

رهبر بازار، Hero با فروش 6.78 میلیون دستگاه در سال 2019 به پایان رسید و نسبت به رکورد سال گذشته اش 1.1 میلیون دستگاه را از دست داد. رقیب او، هوندا 4.9 میلیون دوچرخ فروخت، 16.7٪ یا 1 میلیون واحد از دست داد، در حالی که سوم، تی‌وی‌اس 2.82 میلیون دستگاه فروش گزارش کرد.

در جایگاه چهارم باجاج با 2.55 میلیون دستگاه فروش، 7.8٪ کاهش یافت. در بانک اطلاعاتی ما، مدل های کی تی ام تولید شده در هند توسط باجاج در این آمار گنجانده نشده است، اما به طور جداگانه تحت نام تجاری KTM (که 27٪ بهبود یافته است) گزارش شده است.

در رده پنجم، سوزوکی با کسب 707.468 فروش، رکورد جدیدی را کسب کرد که 12.5٪ قابل توجه بود. بعد رویال آنفیلد با 693.000 فروش (-18.0٪) و یاماها با 659.000 دستگاه (-16.9٪) و پیاجیو با 189.362 دستگاه (-9.8٪) قرار دارند.

با نگاهی به مارک های پریمیوم، رهبر KTM (محلی است که توسط Bajaj تولید و توزیع می شود) با 57.768 فروش ، 27 درصد افزایش یافته است.

BMW پس از افتتاح کارخانه محلی در ژوئیه 2018، همچنان رونق دارد و با 4.600 دستگاه در رده یازدهم قرار دارد. احتمالاً هند امسال جزء 10 کشور برتر برای برند آلمانی خواهد بود! هارلی دیویدسون در تلاش است و 24.2 درصد از فروش را از دست می دهد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا