مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

با رونق صنعت دوچرخه و موتورسيكلت در دوران كرونا خودروسازها چه استراتژى خواهند داشت؟

به گزارش موتورسيكلت نيوز، محمدعلى نژاديان مديرمسئول صنعت موتورسيكلت گفت: ممكن است از دو راه حل استفاده كنند:

١- به توليد دوچرخه و موتورسيكلت روى بياورند

٢- با صنعت دوچرخ ها به هر طريق كه بتوانند مبارزه كنند

نژاديان گفت: اين موضوع صرفا يك تحليل نيست، بلكه يك واقعيت است كه از اين به بعد شاهد آن خواهيم بود. براى نمونه دولت فرانسه از پخش تبلیغ تلویزیونی دوچرخه‌های الکتریکی شرکت هلندی وانمووف به دلیل «ارائه تصویر ویران کننده از صنعت خودروسازی» جلوگیری کرد.

شرکت وانمووف درتبلیغ تلویزیونی خود نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از خودروهای سواری و یکی از مهم‌ترین سرچشمه‌های آلودگی محیط زیست، دوچرخه‌های الکتریکی دوست طبیعت ساخت.

در این تبلیغ تلویزیونی روی ترافیک طولانی در پایتخت‌های بزرگ تمرکز زیادی می‌شود و در چند ثانیه مضرات خودروهای سواری در شهرهای بزرگ را نشان می‌دهد.

به گفته سازمان نظارت بر تبلیغات حرفه‌ای در فرانسه که این ویدیو را سانسور کرده است، تبلیغ شرکت وانمووف «ضد صنعت خودروسازی است و می خواهد تصویری بسیار فراتر از واقعیت، از مضرات خودرو نشان دهد.»

به گفته این سازمان دولتی، نمایش کارخانه و بعد دود مشعل‌های صنعتی و سپس نمایش ترافیک و آلودگی هوا همه تبلیغی علیه صنایع خودروسازی است.

فرانسه و آلمان و ایتالیا سه کشور بزرگ تولید خودرو در جهان هستند. دولت فرانسه از مسئولان شرکت وانمووف خواسته است تا تبلیغات خود را تغییر دهند.

برای تیر کارلیه، یکی از بنیانگذاران کمپانی وانمووف این تصمیم فرانسه کاملا در تضاد با شعارهای محیط زیستی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور دانست و گفت که «نمی توان در سخن و عمل تا این اندازه متضاد بود.»

در قاره اروپا عامل ۳۰ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای خودروهای سبک و سنگین هستند. نقش خودروهای سواری در آلودگی هوا ۶۰ درصد، یعنی دو سوم بیشتر از وسایل نقلیه سنگین و حمل و نقل عمومی است.

براى ديدن تيزر شرکت وانمووف در يوتويوب اينجا را كليك كنيد.

از اين به بعد موتورسوارى و دوچرخه سوارى بيشتر مورد توجه بانوان قرار خواهد گرفت

كرونا باعث شد زنان دوچرخه‌سوار تونسی چالش‌های جنسیتی را به چالش بكشند. به گفته فعالان مدنی شيوع كرونا در تونس خیلی چیزها را تغییر داده و یکی از آنها روی آوردن زنان به دوچرخه‌سواری است. در تونس نیز مانند برخی کشورها از جمله ایران دوچرخه‌سواری زنان تابوهايى دارد.

استفانی پوسن، بنیانگذار بنیاد «ولوروتین» (دوچرخه روزمره) می‌گوید:

قرنطینه و کرونا خیلی چیزها را در تونس تغییر داده است. بسیاری پس از شیوع ویروس کرونا می‌خواهند دوچرخه‌سواری را بیاموزند و حالا با انبوهی از درخواست‌ها مواجه شدیم.

این انجمن به زنان در گروه‌های سنی مختلف آموزش می‌دهد تا چگونه دوچرخه‌سواری کنند. حتی زنان سالخورده نیز از این برنامه آموزشی استقبال کردند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا