مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سپاه، ارتش و بنیاد برکت به کمک شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید موتورسیکلت بیایند

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول نشریه صنعت موتورسیکلت گفت: چند سالی است که دانشگاه‌ها به طراحی و تولید موتورسیکلت علاقه‌مند شدند و نمونه‌های خوبی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیرکبیر و دیگر دانشگاه‌ها تولید شده است. اما، به چند دلیل مهم نتوانستند در تجاری سازی این موتورسیکلت‌های برقی موفق باشند:

  1. عدم آشنا بودن به بازار و صنعت موتورسیکلت ایران
  2. عدم استقبال مردم از موتورسیکلت‌های برقی به دلیل کیفیت پایین این محصولات که عمدتا از چین وارد می‌شود
  3. نبود زیرساخت‌های شهری برای شارژ
  4. عدم حمایت و سرمایه‌گذاری بر روی موتورسیکلت‌هایی که توسط دانشگاه‌ها ساخته شده است

وی عنوان کرد: اینجانب اعلام می‌کنم با توجه به این‌که حدود 21 سال در صنعت موتورسیکلت ایران مدیر و مشاور فروش بوده‌ام، حاضر هستم به همه دانشگاه‌ها درباره این صنعت مشاوره داده و هر کاری که از دستم بر بیاید برای شرکت‌های دانش بنیان انجام دهم.

نژادیان پیشنهاد داد: با توجه به فناوری‌های پیشرفته سپاه و ارتش و همچنین اعلام آمادگی نیروهای مسلح برای همکاری با خودروسازها مناسب است که توان و فناوری‌های موجود در صنایع دفاعی در صنعت موتورسیکلت نیز سرریز شود. البته با توجه به این که رهبر انقلاب نیز سال گذشته این موضوع را مطرح کردند، درنتیجه عزم جدی و واقعی برای همکاری صنایع نظامی و غیرنظامی وجود دارد و در همین‌جا عرض می‌کنم که آماده گفتگو و مشاوره در این زمینه با سپاه و ارتش هستم.

مدیرمسئول نشریه صنعت موتورسیکلت اظهار کرد: یکی از سازمان‌های دیگر که در حوزه کارآفرینی سرمایه‌گذاری می‌کند «بنیاد برکت» متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که از مسئول این بنیاد نیز تقاضا دارم بر روی پروژه‌های مربوط به تولید موتورسیکلت توسط شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها مشارکت کند. البته «سازمان اوقاف و امور خیریه» نیز مدتی است، اعلام آمادگی کرده است که به شرکت‌های دانش بنیان که موتورسیکلت برقی تولید کنند، کمک خواهد کرد. این تصمیم نیز بسیار مبارک است و اگر تداوم داشته باشد قطعا شاهد رونق شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم بود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا