مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تمایل نماینده صنعت موتورسیکلت اروپا برای مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و انگلیس

به گزارش موتورسیکلت نیوز، کل بازار خودروهای اروپایی از نوع L در سال 2019 بالغ بر 1،382،000 بود که از این تعداد 107،300 دستگاه در انگلستان فروخته شده است. در سال 2019، ارزش صادرات موتورسیکلت اتحادیه اروپا به انگلیس 425 میلیون یورو و ارزش صادرات موتورسیکلت انگلیس به اتحادیه اروپا 239 میلیون یورو بود.

تخمین زده می شود که بخش موتورسیکلت در اروپا از جمله فعالیت های تولیدی، بالادست و پایین دست، حدود سیصد هزار نفر را استخدام می کند. از این تعداد بیش از چهل هزار نفر در انگلستان شاغل هستند.

از نظر ساختار، بخش موتورسیکلت اروپا توسط تعداد زیادی از شرکت های فعال در زمینه وسایل نقلیه، قطعات، لوازم جانبی، فروش، نگهداری و تعمیرات مشخص می شود که 8٪ از این شرکت ها در انگلستان مستقر هستند. ازاین‌رو، توافق نامه تجارت عمیق و جامع بین اتحادیه اروپا و انگلیس بزرگ ترین اولویت صنعت موتورسیکلت است.

موضوعات اولویت دغدغه ها برای توافق تجارت آزاد اتحادیه اروپا و انگلیس؛ کنترل های گمرکی و مرزی

هرگونه تاخیر در مرز ناشی از الزامات جدید گمرک، هزینه های تجاری را افزایش داده و زنجیره های تأمین را مختل می کند. تولید هم زمان، هم در اتحادیه اروپا و هم در انگلیس نیاز به حمل و نقل روزانه قطعات و اجزای سازنده آن از طریق مرزها به روشی مقرون به صرفه به منظور رقابتی ماندن دارد.

تمام تلاش ها باید صورت گیرد تا با روان ترین جریان ممکن کالاها، بین اتحادیه اروپا و انگلیس موافقت شود و شامل موارد ساده گمرکی باشد، مانند:
1- مراحل گمرکی ضمنی
2- یک طرح معامله گر قابل اعتماد مشترک
3- اشتراک اطلاعات و داده ها بین مقامات گمرکی
4- سرمایه گذاری در سیستم های جدید لجستیک فناوری پیشرفته برای فعال کردن کارآمدترین جریان کالا

تعرفه ها و قوانین مبدأ

تجارت آزاد با تعرفه باید به دلیل وابستگی قابل توجه به زنجیره های تأمین قطعات بین انگلستان و اتحادیه اروپا برای بخش خودرو از جمله برای موتورسیکلت ها، قطعات و لوازم جانبی آنها حفظ شود.

قوانین مبدأ باید طوری باشد تا تولیدکنندگان بتوانند زنجیره های تأمین عمیقاً یکپارچه را برای طرح های مدل آینده تطبیق دهند. صنعت موتورسیکلت تعداد زیادی شرکت های کوچک و متوسط را تشکیل می دهد که بسیاری از آنها تجربه خارج از بازار واحد اتحادیه اروپا را ندارند. به ویژه، این شرکت ها برای درک و تحقق قوانین جدید الزامات مبدا، به زمان نیاز دارند.

ما به سختی از CTH (تغییر عنوان تعرفه) برای موتورسیکلت ها پشتیبانی می کنیم (HS 8711)، همانطور که در سایر FTAهای اتحادیه اروپا نیز وجود دارد. زیرا این امر باعث کاهش بار مدیریتی و افزایش قابلیت استفاده FTA برای صادرکنندگان خواهد شد.

مقررات

موتورسیکلت هایی که مطابق با الزامات WVTA اروپا طراحی شده اند، در بیش از 70٪ از بازارهای جهانی پذیرفته شده است. هر نوع ملزومات مورد علاقه بریتانیا باعث هزینه و بار اضافی برای مصرف انرژی خواهد شد که منجر به هزینه های بالاتر برای مصرف کنندگان انگلیس می شود.

همچنین روش های تست کپی، افزایش قیمت قابل توجهی را به تولیدکنندگان موتورسیکلت در اتحادیه اروپا و انگلیس اضافه می کنند.

در طی مذاکرات، هر دو طرف باید در جهت دستیابی به توافق نامه قابل قبول در مورد آیین نامه های تصویب نوع، تست و مصوبات کامل وسیله نقلیه (WVTA) تلاش کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
ACEM
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا