مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طرح غدیر برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران اجرا مى شود

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سردار کمال هادیان فر، در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران در خصوص مهمترین اولویت رئیس پلیس راهور پایتخت برای نظم دهی به ترافیک گفت: شهر تهران باید یک الگو برای هزار و ۴۷ شهر کشور باشد. لذا هرچیزی که در حوزه نظم و انضباط در تهران نهادینه شود سریعاً به سایر شهرهای کشور به ویژه کلانشهرها تسری پیدا می‌کند.

او ادامه داد: کلانشهرها به نظم و انضباط در تهران توجه دارند و هر آنچه که در تهران به صورت آزمایشی و پایلوت اتفاق می‌افتد و اثربخشی دارد، مانند بستن کمربند ایمنی در سال‌های ۸۴، ۸۵ بلافاصله به سایر شهرهای کشور گسترش یافت و امروز رانندگان ما در سراسر کشور از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند.

سردار هادیان فر افزود: امیدواریم تمامی مسافران و سرنشینان وسایل نقلیه از کمربند ایمنی استفاده کنند. اما آنچه که امروز اولویت است مساله توسعه انضباط ترافیکی است و سه مأموریت عمده‌ای است که پلیس راهور تهران بزرگ برای آن تکلیف دارد، توسعه نظم و انضباط ترافیکی، مساله عابرین پیاده، ایستادن پشت خطوط، حرکت بین خطوط، رعایت حق تقدم و فاصله طولی اقداماتی است که به آن توجه و تاکید شده است.

وی گفت: به ۵ موضوع در جلسه با سردار حمیدی اشاره و تاکیدشده است و اگر این ۵ موضوع نهادینه شود می‌توانستم بگوییم بخش زیادی از آن توسعه در تهران اتفاق افتاده است.

او با بیان اینکه بخش زیادی از توسعه و انضباط در تهران اتفاقافتاده است گفت: یکی از اقدامات ما در تهران علاوه بر عابران پیاده که ۴۶ درصد جان‌باختگان را شامل می‌شوند مربوط به موتورسیکلت‌سوارها است. در همین زمینه طرحی را تحت عنوان طرح غدیر آماده کردیم به وزارت کشور ارسال کردیم که اگر پس از تصویب وزیر کشور به ما ابلاغ شود کمک می‌کنیم تا نهادینه شود و یک ساماندهی جدی را با مشارکت موتورسیکلت‌سواران داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در این مرحله برخورد با موتورسیکلت‌سواران در حرکت بین خطوط ویژه، حرکت خلاف جهت و حرکت در پیاده‌روها مورد تاکید است که باید نظم پیدا کند.
او در پاسخ به این سوال که چرا اجرای طرح‌ها بارها گفته شده است و پس از اجرا عقب نشینی می‌کنند گفت: در مدیریت ترافیک و کاهش سوانح ۳۳ دستگاه در کشور نقش دارند، اما تقریباً نیروی انتظامی و پلیس راهور به ویژه در مساله توسعه تنهاست و سازمان‌هایی که باید در حوزه آموزش و توسعه فرهنگ ترافیک کمک کنند نقش کمرنگی دارند. خود مردم هم باید مشارکت کنند.

سردار هادیان فر گفت: در طرح قدیر پیش‌بینی شده است که آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف باید برای اجرا کمک کنند وگرنه طرح به صورت مقطعی خواهد بود.

او با بیان اینکه این ترافیک در برخی نقاط زیبنده کشور و تهران نیست از مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست کرد تا همه به جد مشارکت کنند تا توسعه و انضباط در کشور اتفاق افتد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا