مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وضعيت تولید تایر در ۲ ماه نخست سال ١٣٩٩

به گزارش موتورسيكلت نيوز، برپایه آمارهای دریافتی از انجمن صنفی تایر ایران، میزان تولید یاد شده معادل ۶ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۲۵ حلقه تایر است که از نظر تعداد حلقه تایرهای تولیدی نیز در همسنجی با پارسال رشد ۲۱‌ درصدی نشان می‌دهد.

در این مدت ۲۲ هزار و ۸۰۹ تن تایر سواری شامل ۸۶ تن تایر بایاس و ۲۲ هزار و ۷۲۳ تن تایر رادیال تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰‌ درصدی داشته است.

تولید تایر وانتی در این مدت با رشد ۱۵‌ درصدی همراه بود و به سه‌ هزار و ۶۱۹ تن (سه هزار و ۸۹ تن بایاس و ۵۲۹ تن رادیال) رسید.

در مدت یاد شده، تولید تایر اتوبوسی افت ۹‌ درصدی را تجربه کرد و به هشت هزار و ۱۸۰ تن رسید. این آمار مشتمل بر چهار هزار و ۲۷۶ تن تایر بایاس و سه هزار و ۹۰۴ تن تایر رادیال بود.

در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال همچنین تولید تایرهای کشاورزی سبک، سنگین و تایرهای راه‌سازی- صنعتی نز با رشد همراه بود، به طوری که تولید تایر کشاورزی سبک با افزایش ۱۱۶‌ درصدی به ۶۷۲ تن، تایر کشاورزی سنگین با افزایش ۳۸‌ درصدی به دو هزار و ۹۵۹ تن و تایر راه‌سازی- صنعتی با رشد ۲۷‌ درصدی  به یک‌هزار و ۲۴ تن رسید.

در دو ماهه امسال ۱۷۲ تن تایر دوچرخه (رشد ۱۳‌درصدی)، ‌یک‌هزار و ۳۵۶ تن تایر موتورسیکلت (افت هشت درصدی)، ۳۷۷ تن تایر اسکوتری (رشد ۴۰‌ درصدی) و یک‌هزار و ۲۸۵ تن انواع تیوب تولید شد.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای تایر سازان کشور حاکی از تولید ۱۵ هزار و ۹۴۳ تن انواع تایر و تیوب در فروردین‌ماه امسال بود. آمار وزنی تولید تایر در فروردین‌ماه سال جاری، معادل تولید یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۱۹۱ حلقه تایر بود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا