مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسى وضعيت بازار موتورسيكلت آلمان از سال ٢٠١٩

به گزارش موتورسيكلت نيوز، صنعت موتورسیکلت آلمان سال 2020 را با افزایش عظیم در ژانویه (+42٪) شروع كرد. اما در فوریه (+3.7٪)، در مارس (-19.8٪) و در آوریل (-28.2٪) از بازار را از دست داد و البته بين ٥ كشور بزرگ اروپا بهترین بود.

براساس نتایج پيش بينى كارشناسان، کل فروش 2020 در آلمان حدود ١٧٦ هزار دستگاه خواهد بود.

براساس داده های منتشر شده از سوی وزیر حمل و نقل آلمان، در سال 2019 صنعت دوچرخ در آلمان تقریباً مثبت بود و دومین سطح فروش برتر در این دهه را به خود اختصاص داد و رشد متوسط و در عین حال رشد مداوم را در سال گذشته آغاز کرد.

مجموع فروش ها تعداد ١٩٤ هزار دستگاه بوده اند که در مکان 25 جهان و در رتبه چهارم در اروپا و پس از فرانسه، ایتالیا و اسپانیا و پیش از ترکیه قرار گرفته اند.

این بازار تقریباً با 10 مارک برتر که 79 درصد از کل حجم را در اختیار دارند، متمرکز است.

به دنبال شگفتی بزرگی که برای 2018 گزارش شد، برند Piaggio به عنوان رهبر بازار با غلبه بر نماد محلی BMW، اين سال را به پایان رساند. در سال 2019 نيز R1250GS – با یک موفقیت فوری چشمگیر در آلمان مانند سایر نقاط اروپا – رتبه بندی طبیعی را احیا کرد و BMW دوباره به بالای لیست برگشت. با کل فروش بيست و شش هزار و ٢٦٦ دستگاه  (+11.4%).

برند Piaggio در سال ٢٠١٩ با فروش بيست و چهار هزار و ٩٧٩ دستگاه فروش (3.7٪ +) و از دست دادن رهبری بازار ٢٠١٨ در رده دوم قرار گرفت. در حالی که در مقام سوم به هوندا با فروش بيست هزار و چهل و نه دستگاه (+ 1.7٪) با 10.4٪ سهم بازار رسید.

در مکان چهارم یاماها با فروش هفده هزار و ٤٦٧ دستگاه (+3.0٪) و پس از آن KTM با فروش شانزده هزار و ٩١٠ دستگاه (+8.5٪) و کاوازاکی با چهارده هزار و ٥٠٤ دستگاه (+9.1٪) در رده ششم قرار دارند.

هارلی دیویدسون با ده هزار و ٢٦٨ دستگاه فروش (-6.9٪) در رده هفتم جدول رده بندی پیش از پژو با هشت هزار و ٢٤١ دستگاه (-5.7٪) قرار گرفت و سوزوکی نيز با فروش هفت هزار و ٤٩٣ دستگاه (-5.8٪) در رده ٩ ايستاد و آپریا با پنج هزار و ٣٢١ دستگاه (+ 25.9٪) در رتبه دهم قرار گرفت.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا