مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کاوازاکی به دنبال توسعه فناوری تزریق سوخت جديد است

به گزارش موتورسيكلت نيوز، همانطور که در این نقشه دیده می شود و همچنين پرونده های دفتر ثبت اختراع ژاپن نشان می دهد کاوازاکی به دنبال فناوری تزریق سوخت دوگانه – از طریق پورت و تزریق مستقیم است.

تزریق مستقیم بنزین سال ها است که در اتومبیل ها استفاده می شود و با توجه به اینکه هوندا و کاوازاکی اخیراً در حال توسعه اين تكنولوژى هستند به زودی می تواند در موتورسيكلت ها نيز استفاده شود.

شایان ذکر است که تزریق مستقیم یا GDI for برای چندین دهه در انواع دیگر موتورها مورد استفاده بوده است. نمونه اولیه موتورهای هوایی GDI در WWI ظاهر شد و توسط جنگ جهانی دوم بسیاری از هواپیماهای آلمانی از این فناوری استفاده کردند، از جمله Messerschmitt Bf109 و Focke-Wulf Fw190. سپس خیلی زود پس از آن در اتومبیل ها استفاده شد.

ثبت اختراع جدید کاوازاکی نشان می دهد که می خواهد از پورت و تزریق مستقیم سوخت، با ایجاد موتورهایی که همزمان از هر دو سیستم استفاده می کنند، بهترین نتیجه را بگیرد.

البته همان طور كه گفته شد، این ایده کاملاً جدیدی نیست. شرکت های اتومبیل، از جمله تویوتا، موتورهایی را توسعه داده اند که دارای تزریق به اصطلاح “دوگانه” هستند و مزایای زیادی برای این مفهوم وجود دارد.

اگرچه وجود درخواست ثبت اختراع به تنهایی هیچ تضمینی برای دستیابی به فن آوری در تولید را ندارد، اما کاوازاکی و هوندا برای رسیدن به آن لحظه آماده می شوند.

تزریق پورت قبل از رسیدن به شیر ورودی، به هوا می افزاید و قبل از رسیدن به محفظه احتراق، زمان زیادی برای مخلوط کردن فراهم می کند.
تزریق مستقیم در محفظه احتراق مشکل فرار گاز غیرمجاز را حل مى كند و امکان مخلوط سوخت و هوای بهتر را برای عملکرد مناسب فراهم می کند.
انژکتورهای ویژه برای حل مشکل مخلوط کامل سوخت و هوا در مدت زمان کوتاه و در صورت تزریق مستقیم طراحی شده اند.

منبع: Cycle world

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا