مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفى سه چرخ TQI؛ موتورسیکلت الکتریکی خودران

به گزارش موتورسيكلت نيوز، شاید تا 10 سال آینده در برخی از کشورها، بار اصلی حمل و نقل شهری بر دوش وسايل نقليه خودران باشد. تاکنون انواع زیادی از آن‌ها را دیده‌ایم و TQi یکی از تازه‌ترین‌هاست. این موتورسیکلت الکتریکی سه چرخ دارای سطح 2 خودرانی است؛ یعنی می‌تواند تحت نظارت راکب، به طور خودکار حرکت کند.

موتورسیکلت الکتریکی خودران TQi

از قابلیت‌های آن باید به امکان تنظیم ترمز و فرمان با کروز کنترل ADAS و ADA اشاره کنیم. این موتورسیکلت به سیستم‌های پیشگیری از برخورد (pre-collision) و پارک خودکار هم تجهیز شده است. همچنین به لطف وجود دوربین‌ها، سنسورها و رادار، می‌تواند ادراک 360 درجه از محیط اطراف خود داشته باشد.

در چرخ‌های جلویی TQi یک سیستم خود-تعادل دوگانه وجود دارد که از کنترلرهای جدیدی برای تشخیص کج شدن بدنه و جلوگیری از افتادن موتورسیکلت استفاده می‌کند. این وسیله الکتریکی خودران از وجود ایربگ‌های SRS، سیستم کنترل کشش، ترمز ضد قفل ABS و سیستم‌های پیشرفته دیگری هم بهره می‌برد.

زبان طراحی TQi برگرفته از محصولات قبلی Mavericks Electric است؛ این یعنی بدنه‌ای نیمه محصور و سقفی یکپارچه دارد. البته به نظر می‌رسد نسبت به سایر موتورهای سه چرخ، فضای راحت‌تری برای سرنشین عقب وجود داشته باشد.

حداکثر سرعت این موتورسيكلت برقى خودران به 80 کیلومتر بر ساعت و برد آن به 200 کیلومتر می‌رسد؛ ضمن اینکه از شارژرهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. این محصول در نیمه دوم سال 2020 عرضه خواهد شد؛ اما هنوز قیمت آن مشخص نیست.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا