مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تولید صنعتی باتری آب‌نمکی حاوی نانوژل از سال ۲۰۲۰/ باتری‌های با دانسیته انرژی بالا به‌منظور استفاده در موتورسیکلت‌ها

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سینت‌جین‌کربن (Saint Jean Carbon) اعلام کرد که این شرکت در حال توسعه شکل جدیدی از باتری‌ها است. در این اطلاعیه آمده است که شرکت سینت‌جین‌کربن ساخت نمونه اولیه از باتری‌های حاوی آب‌نمک و نانوژل را آغاز خواهد کرد. این باتری‌ها به سرعت شارژ شده و عمر طولانی‌تری دارند. هدف درازمدت این پروژه تولید سه سری از باتری‌های نانوژلی است که از بهار سال ۲۰۲۰ آغاز خواهند شد.

تحقیقات روی باتری‌های آب‌نمکی ۵ سال است که آغاز شده‌است. این باتری‌ها در مقایسه با باتری‌های لیتیمی، ظرفیت ولتاژ محدودتری داشته از این‌رو تحقیقات برای حل چالش‌های این حوزه ضروری بوده است. یافته‌های اخیر این شرکت نشان می‌دهد که گرافن در ژل آب‌نمک غلیظ می‌تواند به بهبود عملکرد باتری کمک کند. وجود گرافن در این ساختار مانع از تجمع آن می‌شود. باتری‌های آب‌نمکی ایمنی بیشتری داشته و آتش نمی‌گیرند و در عین حال هزینه مواد خام مورد نیاز برای ساخت آنها نیز کمتر است.

این شرکت قصد دارد تا خط تولید این باتری‌ها را راه‌اندازی کند تا بتواند سه نوع باتری مختلف تولید کند: ۱- باتری‌های کوچک قابل‌حمل، ۲- باتری‌های ثابت با ظرفیت بالا، ۳- باتری‌های با دانسیته انرژی بالا به‌منظور استفاده در موتورسیکلت و خودرو.

پاول اوگیلیو مدیرعامل شرکت سینت‌جین ‌کربن می‌گوید: « طی سال‌های فعالیت ما که در پروژه‌های مختلف چه در بخش طراحی محصول چه در تولید مواد اولیه، کار کرده‌ایم، پروژه تولید باتری حرکتی کاملاً طبیعی در مسیر حرکت در علم کربن بوده است. ما ماده اولیه کربنی را برای توسعه باتری به کار گرفتیم. امیدوارم که این حرکت در این مسیر تا رسیدن به محصولی رقابت‌پذیر در آینده ادامه یابد.»

سینت‌جین ‌کربن یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ذخیره انرژی و تولید انرژی سبز است. این شرکت در بخش استخراج گرافیت و لیتیم نیز در ایالت کبک کانادا فعالیت دارد.

برای رجوع به لینک خبر در سایت سینت‌جین کربن کلیک کنید

http://www.saintjeancarbon.com/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا