مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نتیجه یک پروژه دانشجویی؛ موتورسیکلت برقی ethec با توانایی پیمایش 400 کیلومتر معرفی شد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، با وجود مزایای متعددی که موتور سیکلت های برقی دارند، تقریبا همه آنها از یک مشکل اساسی رنج می برند و آن چیزی نیست جز مسافت قابل پیمایش محدود. این امر باعث شده که برخی مشتریان برای خرید این نوع از موتورسیکلت ها مردد باشند.

افزایش دامنه حرکتی وسایل نقلیه دو چرخ بسیار سخت تر از نمونه های چهار چرخ است، زیرا امکان نصب باتری های بزرگ تر برای تامین انرژی بیشتر وجود ندارد.

اما ظاهرا قرار است این مشکل بزودی مرتفع شود. به تازگی گروهی از دانشجویان دانشگاه زوریخ، موتور سیکلتی برقی طراحی و تولید کرده اند که می تواند تا 250 مایل (حدود 400 کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

این موتور سیکلت پاک که ethec نام دارد، از طراحی عجیب و غریبی برخوردار بوده و بیشتر شبیه مدل های حاضر در فیلم های علمی تخیلی است. بخش اعظمی از بدنه یکپارچه این موتور سیکلت برقی را باتری لیتیوم یونی 15 کیلووات ساعتی تشکیل می دهد. این باتری  به لطف فناوری شارژ سریع، در عرض تقریبا 60 دقیقه بطور کامل پر می شود.

به گفته گروه توسعه دهنده، هنگام ترمزگیری 75 درصد از انرژی در چرخ های جلو تلف می شود. برای جلوگیری از اتلاف این میزان چشمگیر، یک واحد بازیاب انرژی در چرخ جلو نصب شده است.

برای خنک کاری اجزای مختلف موتور سیکلت برقی ethec، دانشجویان سوئیسی از یک سیستم ترموالکتریک کمک گرفته اند؛ البته کماکان برای خنک نگه داشتن سلول های باتری، آنها از یک سیستم روغن کاری مستقیم بهره برده اند.

نکته جالب توجه اینکه برای مسیریابی یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی در نظر گرفته شده و موتور بدون کلید از طریق یک دکمه روشن می شود.

هنوز درباره تولید انبوه این پروژه دانشجویی حرفی به میان نیامده، اما مسلما نتایج و یافته های آن روزی به خیابان ها راه پیدا خواهند کرد. البته با توجه به توانایی پیمایش 400 کیلومتری، ethec پتانسیل این را دارد که مستقیما راهی خطوط تولید شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا