مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آیا sea sider را می‌شناسید؟

ابه گزارش موتورسیکلت نیوز، گر شما هم در نزدیکی محل زندگی‌تان گشت‌وگذار می‌کنید،  این سواریِ سفارشی می‌تواند برای شما الهام بخش دوچرخه شخصی خودتان باشد. نگاه مختصری به این sea sider می‌اندازیم:

یک موتور بسیار ساده و سبک  که بسیار شبیه به دوچرخه ساخته شده است. به همراه یک سبد بزرگ سفارشی در جلو و یک تخته موج سواری در کنار آن. هدف از ساختِ این دوچرخه کاملا روشن است: حمل یک یا دو نفر و یک تخته موج‌سواری. اگر بخواهیم به اصالت این  محصول  اشاره کنیم، باید نام فروشگاه deus ex machina را بیاوریم. البته باید گفت که این فروشگاه اجناس بسیار زیاد دیگری هم دارد. sea sider هم وسیله ای برای موج سواری و هم یک وسیله نقلیه بسیار کارآمد برای برای گشت و گذار است. همانطور که گفتیم deus ex machine فروشگاهی است که فقط دوچرخه سفارشی نمی فروشد.

sea sider

دفتر مرکزی deus در شهر سیدنی استرالیا است، اما نمایندگی های دیگری هم تحت عنوان «پرچمداران» در بالی، میلان، لوس آنجلس و خلیج  بایرون دارد. هر یک از این پرچمداران یک نام مستعار دارند. به عنوان مثال،  فروشگاهی که در توکیو واقع است، “اقامت موقت” نام دارد. همچنین در ونیز و کالیفرنیا  نام مستعار “بازار بزرگ فعالیت های پست مدرن” ، در شهر میلان ایتالیا “دروازه امکانات”  و در بالی “خانواده ای از لذت های ساده” و چنین نام هایی  وجود دارد.  نام هر نمایندگی به نحوی نماینده ‌ی فروشگاه deus ex machine است.

علاوه بر ساخت  موتور سیکلت های سفارشی و برگزاری رقابت های سالیانه دوچرخه سواری، این شرکت دوچرخه، تخته موج سواری، لباس های قواصی و  لوازم جانبی دوچرخه هم  می فروشد. همچنین این شرکت تعداد محدودی صفحات گرامافون و نوارهای ویدئویی تولید و به فروش می رساند. Deus همچنین در صدها نقطه از جهان تی شرت های خود را توزیع می کند. Deus به عنوان یک شرکت هدفمند، فرهنگ خلاقیت را به وجود آورده است.  در نمایندگی های deus شما می توانید مثلاً در هنگام خرید لاستیک برای دوچرخه خود از نوشیدنی های ابتکاری این شرکت نیز لذت ببرید. می توانید وسایل مورد نظر خود را بخرید و در کنار اینکار نوشیدنی هم میل کنید. در حالی که چند موسیقی زیبا هم در حال پخش می باشد.

اما برگردیم سراغ sea sider. این وسیله نقلیه توسط صنعتگران شرکت Deus در کانگو، بالی و اندونزی ساخته شده است. Deus یکی از مراکز اصلی تولید فرمان دوچرخه و چراغ جلوی آن می باشد. سبدی هم که در جلوی این دوچرخه قرار دارد، به صورت دستی ساخته می شود و از دوچرخه های قدیمی الهام گرفته شده است.

این دوچرخه ظاهری شبیه به هوندا دارد. بسیار ساده و جمع و جور است و لوازم غیر ضروری هم در آن بکار گرفته نشده است. تمام قسمت های آن بهینه و قابل استفاده طراحی شده اند.

اگزوز و رکاب آن به صورت دستی بوده و صندلی آن از چرم طبیعی ساخته شده است. رینگ های سبک وزن آن هم از ژاپن وارد می شوند.

این سواری می تواند یک یا دو نفر را حمل کند و یک تخته موج سواری را هم در اختیار شما قرار می دهد. در سبد جلوی آن می توانید خوراکی قرار دهید. البته استفاده های دیگری هم  می توان از آن کرد.

نویسنده: بهرنگ رجبی

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا