مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موضوع تحریم یک تولیدکننده موتورسیکلت توسط دونالد ترامپ چه بود؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، دونالد ترامپ سال گذشته در توییتی اعلام کرد:

بسیاری از صاحبان محصولات هارلی‌ دیویدسون قصد دارند تا این شرکت را به‌خاطر تغییر محل تولید محصولات به خارج از کشور تحریم کنند. این عالی است. بسیاری از شرکت‌های دیگر در مسیر ما حرکت می‌کنند، از جمله شرکت‌های رقیب هارلی‌ دیویدسون. مردم آمریکا به‌زودی یک زمین بازی بهتر در اختیار خواهند داشت.

هارلی دیویدسون هنوز واکنشی نسبت به این اظهارنظر رییس‌ جمهور آمریکا نداشته است. اظهار نظر دونالد ترامپ به دنبال آن اتفاق می‌افتد که گروهی از هواداران وی تحت عنوان «موتورسواران حامی ترامپ» در طول تعطیلات به زمین گلف دونالد ترامپ رفته و با او دیدار کردند. ده‌ها موتورسوار به محل اقامت او در این زمین رفته و با او دست دادند و سلفی گرفتند و در ادامه ترامپ به ایراد سخنرانی پرداخت.

دونالد ترامپ

تنش‌ها میان دولت دونالد ترامپ و هارلی‌ دیویدسون از ماه‌ها پیش آغاز شد. این تنش‌ها زمانی آغاز شد که اوایل سال میلادی 2019، ترامپ تعرفه‌های گمرکی سنگینی بر واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرد تا تولید داخل را افزایش دهد. اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام، تعرفه‌های خود را بر فهرستی از کالاهای صادراتی از سوی آمریکا افزایش داد و از جمله این محصولات می‌توان به موتورسیکلت‌های هارلی‌ دیویدسون اشاره کرد.

نیاز آمریکایی‌ها به موتورسیکلت کاهش یافته، در حالی که تقاضای خارجی با رشد همراه بوده است. بنابراین، این خبر برای هارلی‌ دیویدسون، تولیدکننده واقع در ویسکانسین چندان خوشایند نبود. این شرکت اعلام کرد که در صورت وضع تعرفه‌های اتحادیه اروپا، با ضرری 100 میلیون دلاری در سال روبرو خواهد شد و اقدام به انتقال کارخانه‌های تولیدی خود به خارج از آمریکا کرده تا بتواند تعرفه‌های اضافه وضع شده بر موتورسیکلت‌های صادراتی به اتحادیه اروپا را دور بزند.

دونالد ترامپ شرکت هارلی‌ دیویدسون را متهم کرد که تعرفه‌های وضع شده توسط اتحادیه اروپا را بهانه‌ای قرار داده تا خط تولید خود را به خارج از آمریکا انتقال دهد. ترامپ که کارکنان شرکت هارلی‌ دیویدسون را به اتحاد علیه این شرکت فرا می‌خواند، ادعا کرد که این شرکت قصد کرده تا برخی از فرآیندهای تولیدی خود را پیش از اعلام تعرفه‌ها به تایلند انتقال دهد.

هارلی‌ دیویدسون تایید کرده که برخی از فرآیندهای تولید خود را به خارج از آمریکا انتقال می‌دهد، اما اعلام داشته که انتقال خط تولید به خارج از کشور تنها گزینه پیش رو برای مقابله با این جنگ تجاری است. رییس‌ جمهور آمریکا همچنین سال گذشته اعلام کرد با شرکت‌های دیگری که قصد دارند برای تولید موتورسیکلت به آمریکا بیایند همکاری خواهد کرد.

فیلم صحبت‌های دونالد ترامپ

نویسنده: امیر حیدری باطنی

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا