مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بعضى از خطرهاى بزرگ که موتورسواران را تهدید می‌کند!

به گزارش موتورسيكلت نيوز، موتورسواری می‌تواند خیلی سرگرم‌کننده باشد، اما خطرناک نیز هست. بسیاری از موتورسواران شاید باتجربه باشند، اما موتورسواران بی تجربه نیستند که در نهایت به بیمارستان می‌روند. در هفته گذشته، یکی از دوستان من که بیش از ۱۰ سال بدون حادثه موتورسوار بود، می‌گفت گذراندن این سالها بدون حادثه بسیار سخت بوده است. چرا که خطرات و خرابی‌های مختلفی این وسیله دوچرخ را تهدید می‌کند و برخی از آنها خسارات جبران ناپذیری را در پی دارند. شما نمی‌توانید از هر حادثه‌ای دوری کنید، اما می توانید با باز نگه‌داشتن چشمانتان و درست تصمیم گرفتن، عملکرد بهتری در مقابل حوادث ناخودآگاه داشته باشید. شما به‌عنوان یک موتورسوار می‌توانید در اینجا با ۱۰ خطر بزرگ آشنا شوید و بیشتر بر روی آنها تمرکز کنید.

۱. پیشامدهای ترافیکی

Riders introduce Project LiveWire—the first electric Harley-Davidson motorcycle—as they exit the Manhattan Bridge in New York, June 23, 2014. While not for sale, starting today select consumers across the United States will be able to ride and provide feedback on the new motorcycle during a series of events scheduled through the remainder of the year. Ray Stubblebine/Harley-Davidson

شاید یک راننده در حال پیامک زدن باشد و یا در حال غذا خوردن باشد. حتی ممکن است یک راننده کلا متوجه رانندگی خود نباشد و در حال خیال‌پردازی پشت فرمان باشد. شاید این مهم نباشد که آنها چه نوع رفتاری دارند اما عملکرد آنها ممکن است باعث ایجاد حوادث ناگهانی شود. یک راننده حتی ممکن است به طور غیرمستقیم جان یک موتورسوار را تهدید کند و باعث شود که وی دیگر نتواند به سواری خود ادامه دهد. شما باید با بازنگه‌داشتن چشمانتان، کاملا بر ترافیک پیش روی خود تمرکز کنید تا عملکرد خوبی در مقابل حوادثی داشته باشید که هر لحظه ممکن است جان شما را تهدید کند.

۲. توقف خودروها

تقاطع‌ها یکی از خطرناکترین بخش‌ها هستند و گردش‌های بی‌دقت و توقف ناگهانی در این تقاطع‌ها باعث بروز حادثه می‌شوند. موتورسواران باید دقت کنند که با خودروها برخورد نکنند چرا که گزارشات زیادی از برخورد موتورسواران با خودروهایی دریافت شده که به یکباره توقف کرده‌اند. موتورسواران باید توجه خود را بسیار زیاد کنند تا در مواقع لزوم با عملکرد خود از حادثه جلوگیری نمایند. هر چه هوشیاری بیشتر باشد می‌تواند یک زندگی را نجات دهد.

۳. ترمزهای وحشتناک

2015-harley-750-e1438714065928

همیشه این امکان وجود دارد که یک‌نفر پای خود را به‌طور ناگهانی بر روی پدال ترمز فشار دهد و در اینجا بیش از هر چیزی موتورسیکلت‌سواران در خطر هستند. از آنجا که ۷۰ درصد نیروی حاصل از ترمز بر چرخ جلو اعمال می شود، شما ممکن است دچار مشکل شوید و با ترمزهای ناگهانی و محکم، دچار حادثه شوید. قفل شدن چرخ‌جلو باعث پرتاب موتورسوار به اطراف می شود و این خسارات زیادی را در پی دارد. موتورهایی که مجهز به ترمز ضد قفل هستند بسیار بهتر عمل می‌کنند و باعث نجات جان شما می‌شوند.

4. شن در جاده

2015-victory-gunner

موتورسواری در جاده‌های مناسب، بسیار خوب است، اما زمانی که موانعی مانند شن و سنگ در این جاده ریخته شده باشد، شرایط فرق می‌کند. شن باعث کشیده شدن غیرعادی و تغییر مسیر موتور می‌شود و این یعنی حادثه. کم کردن سرعت در جاده‌های نامناسب می‌تواند خطر را کاهش دهد.

5. سرعت بیش از حد

gettyimages-450270832-e1433187440535

موتورسواری با سرعت بالا بسیار هیجان‌انگیز است اما شما فقط در پیست‌ها مخصوص مجاز به داشتن سرعت زیاد هستید، نه در جاده‌ها. موتورسیکلت‌ها ممکن است قیمتی بیش از یک اتومبیل سوپراسپرت داشته باشند اما اگر شما توانایی مهار مناسب سرعت را نداشته باشید بدون شک دچار حادثه می‌شوید. موتورسواری در مسیر مستقیم چندان مشکل نیست اما زمانی که بحث پیچ‌های جاده مطرح می شود، شرایط تغییر می‌کند.

۶. بازشدن درب خودروها

yamaha-star-v-max-e1430843576296

این مشکل تقریبا در جاده‌ها کمتر اتفاق می‌افتد که درب یک خودرو در حین حرکت باز شود. به‌هر حال خودروسواران باید مراقب باشند چرا که با باز کردن ناگهانی درب ممکن است یک موتورسیکلت با آنها برخورد کند و این حتی ممکن است باعث مرگ موتور سوار شود. نباید فراموش کنیم که موتورسواران آسیب‌پذیرند.

۷. تغیر جهت ناگهانی

53114377-e1433186335264

با افزایش تعداد موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که مجهز به سیستم هشدار نقطه کور هستند، حادثه ناشی از این عمل کمتر شده‌اند اما بازهم تغیر مسیرهای ناگهانی ممکن است باعث بروز مشکل شوند. متاسفانه دو جسم نمی‌توانند در جاده یک فضا را در همان لحظه اشغال کنند. هنگامی که یک موتورسیکات و خودرو در حال تغییر مسیر هستند، موتورسوار آسیب‌پذیر است نه راننده خودرو. اگر سرعت بالایی هم داشته باشند بدون شک حادثه‌ای مرگبار رقم می خورد.

۸. رانندگان پشت سر شما

در اکثر مواقع فاصله قانونی بین وسایل نقلیه رعایت نمی‌شود و این باعث می‌شود که اگر شما توقف ناگهانی داشته باشید، وسایل پشت سر شما با شما برخورد کنند و اگر موتورسیکلت سوار باشید ممکن است با خطر غیرقابل جبران روبرو شوید. اگر سرعت شما هم کم باشد، باید به رانندگانی که از پشت به شما نزدیک می‌شوند نیز توجه کنید چرا که معلوم نیست رانندگی آنها چگونه است. ترافیک آهسته نیز ممکن است برای شما خطر ایجاد کنند.

9. آب و هوای نامساعد

سواری با موتورسیکلت در شرایط بارندگی بسیار سخت است. شماخیس می شوید، مردم را خیس می‌کنید و ممکن است وارد گودال‌های پر از آب‌ شوید اما بیش از هر چیزی جان شما در خطر است چرا که ممکن است تعادل موتورسیکلت بهم بخورد و بر روی زمین لیز بخورید. علاوه بر این دید شما نیز کاهش پیدا می‌کند و خطر برخورد بیشتر می‌شود.

10. نوشیدنی های الکلی و سواری

motorcycle-rider-in-rain-e1431021058751

موتورسواران اگر از نوشیدنی ها الکلی مصرف کنند و در شرایط غیرعادی سوار بر این وسیله شوند با کوچکترین مشکل، دچار حادثه‌ای ناگوار می شوند. کمی سرعت اضافی، یک انحراف کوچک، یک سرگیجه خفیف باعث می‌شود بدون شک تصادف کنید. مهم نیست که چه احساسی دارید، رانندگی در این حالت یعنی مرگ یا زیان جبران ناپذیر و قطع عضو.  هوشیاری شما در زمان موتورسواری امری ضروری محسوب می شود.

منبع: چرخان

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا