مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تاروس 2X2؛ موتورسیکلت نامتعارف و قدرتمند روسی!

به گزارش موتورسيكلت نيوز، نام این موتور کوچک و پرقدرت روسی، تاروس Tarus)2X2) بوده که در کارخانه‌ای در شهر کالوگا روسیه تولید می‌شود. این موتورسیکلت، از زنجیری استفاده می‌کند که قدرت را به چرخ جلو رسانده و از طریق یک سیستم انتقال قدرتی که زیربدنه موتور پنهان‌شده، به چرخ عقب نیز متصل شده است. البته شرکت سازنده در مورد جزئیات کارکرد این سیستم AWD بر روی تاروس، اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

یک قابلیت جالبی که در تاروس دیده می‌شود، این است که راننده می‌تواند مشخصه‌هایی که مربوط به رانندگی آفرود می‌شوند را تنها در مدت چند دقیقه، از موتور جدا کرده و بعداً دوباره آن‌ها را سرهم کند. بعلاوه، این موتورسیکلت، تنها حدود 91 کیلوگرم (205 پوند) وزن داشته و می‌تواند حتی در صندوق‌عقب ماشین نیز به‌راحتی جا شده و حمل‌ونقل شود.

قلب تپنده‌ی موتور روسی نیز همان موتور 210 سی‌سی هوندا بوده که بانام GX-210 بر اساس گفته‌های وب‌سایت این شرکت، شناخته می‌شود. این موتور باقدرت 7 اسب بخار، به تاروس اجازه می‌دهد تا بتواند تپه‌های با شیب ملایم را با سرعت اولیه خود بالا رفته و همچنین بتواند از مسیرهایی که به ارتفاع حدود 45 سانتی‌متر برف باریده است، به‌راحتی عبور کند.

قابلیت دوچرخ محرک آن نیز تاروس را قادر می‌سازد تا بتواند در جاده‌هایی که چندان مناسب نبوده و کمتر موتوری می‌تواند به آنجا برود، رفته و البته با سرعت نهایی تنها کمی بالاتر از 32 کیلومتر بر ساعت، نمی‌توان انتظار طی مسیر سریعی را از تاروس داشت.

تاروس 2X2 در حال حاضر تنها در کشور روسیه به فروش رفته و طبق گفته‌های شرکت سازنده، قصد فروش آن در اروپا و آمریکا نیز وجود دارد. موتوری که در حال حاضر، نسخه موجود آن چیزی حدود 1,700 دلار قیمت دارد و شرکت سازنده، بیشتر روی قابلیت‌های قدرتی و آفرود آن سرمایه‌گذاری کرده تا سرعت و طراحی مدرن که این روزها طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

منبع: چرخان

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا