مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وسايل مهمى که باید در هنگام سفر با موتورسیکلت همراه خود داشته باشید

در اين نوشتار وسایلی که می‌توانید در هنگام گشت‌وگذارهای کوتاه و بلند خود با موتور، همراه خود داشته باشید تا لذت بیشتری از سفرتان ببرید را معرفى مى كنيم. با موتورسيكلت نيوز همراه باشيد.

هدست  (Headset) بلوتوثی

این هدست‌های بلوتوث که با آن‌ها آشنا هستید، می‌توانند به کلاه ایمنی شما اضافه‌شده و کمک فراوانی به شما در طول این سفر بکنند. گوش کردن به موزیک، شنیدن دستوراتی که از طریق GPS برای مسیر شما تعیین می‌شود و یا حتی ارتباط برقرار کردن با دوستانتان که با یکدیگر سفرکرده و مثلاً قصد دارید به آن‌ها در مورد رو به اتمام بودن بنزین موتورتان و یا ایستادن و استراحت کردن، چیزی بگویید.

یک نقشه بزرگ و با جزئیات

اگرچه این روزها، گوگل مپ برای برنامه‌ریزی مقصد بعدی‌تان و همچنین برنامه‌ریزی GPS و نرم‌افزارهای مربوطه، کار را بسیار راحت کرده‌اند اما گاهی اوقات، داشتن یک نقشه فیزیکی و پر جزئیات از منطقه موردنظرمان، می‌تواند راهگشا باشد؛ زیرا ممکن است گاهی، باتری گوشی‌تان یا احیاناً دستگاه GPS مجزایی که دارید تمام‌شده و به این نقشه نیاز پیدا کنید. برای استفاده از نقشه‌ها نیز، دنبال آن‌هایی باشید که بیشتر به درد یک موتورسوار خورده و مکان‌های استراحت را نیز مشخص کرده باشد.

گوش‌گیر

گوش‌گیرهایی که می‌توانید آن‌ها را از مغازه‌های لوازم ورزشی نیز تهیه کنید،وسایلی بسیار مفید برای محافظت از قدرت شنیداری شما و حتی کاهش خستگی‌تان، هستند؛ زیرا درون کلاه‌های ایمنی می‌تواند صدای بسیار زیادی پیچیده و گوش شمارا در طول مسیرهای طولانی اذیت کند. پس اگر در قسمتی از مسیرتان، قصد استفاده از هدست‌های خود را نداشته و به آن نیازی پیدا نمی‌کنید، می‌توانید از گوش‌گیرها برای محافظت از قدرت شنیداری‌تان استفاده کنید.

چراغ پیشانی

گاهی پیش می‌آید که در طول سفرتان و در هنگام شب، چیزی بشکند و برای تعمیر آن، نیاز به هردو دستتان داشته باشید. پس ارزشش را دارد که یکی از این چراغ‌های پیشانی را در کیف خود داشته باشید. این چراغ‌قوه‌ها، ابزار عالی برای کمپ زدن، درست کردن وسایل در تاریکی مطلق و پیدا کردن چیزی در موتورتان هستند.

دستکش‌های مخصوص

اگر واقعاً قصد سفر کردن با موتور رادارید باید بدانید که با توجه به شرایط آب و هوایی و دمای هوا، حداقل دو جفت دستکش متفاوت و مخصوص موتورسواری را همراه خود داشته باشید. ازآنجایی‌که دست‌های یک موتورسوار، در کنار گردن او، یکی از بزرگ‌ترین عضوهای بدن هستند که شما می‌توانید دمای بدنتان را با استفاده از آن‌ها، کنترل کنید. پس استفاده از دستکش را هیچ‌گاه فراموش نکنید.

شارژر وسایل و استارتر باتری موتور

ازآنجایی‌که این روزها، هر یک از ما وابستگی شدیدی به موبایل‌های هوشمند خود پیداکرده‌ایم، روشن ماندن این وسایل دوست‌داشتنی در کنار وسایل قابل شارژ دیگری که همراهمان داریم، یک امر حیاتی به شمار می‌رود. با پیشرفت‌هایی که در حوزه باتری‌ها صورت گرفته است، عاقلانه است که وسیله‌ای را همراه خود داشت که هم بتواند وسایلمان را شارژ کند و هم در مواقع نیاز، یک تلنگر نیز به باتری موتور ما یا دوستانمان وارد کند.

پول نقد

شاید این کلمه خیلی قابل پیش‌بینی باشد اما منظور ما از پول، واقعاً پول است؛ زیرا ازآنجایی‌که هنوز هم در کشور، خیلی از مقصدهای موردنظر شما، ممکن است دستگاه کارت‌خوان نداشته باشند پس همراه داشتن پول نقد به میران کافی، امری حیاتی است.

دستمال‌گردن

معمولاً اگر روی موتور، دستکش پوشیده باشید، گردن شما تنها عضوی از بدنتان خواهد بود که در معرض باد و حشرات موجود در هوا خواهد بود. این دستمال‌ها، می‌توانند در مواقع سرد، گردن شمارا گرم نگاه داشته و در مواقع گرم نیز، با خیس کردنشان، گردنتان را خنک می‌کنند. حتی می‌توانند از حشرات و گردوغباری که به گردنتان برخورد می‌کند نیز جلوگیری کنند و در مواقع نیاز می‌توانید آن را روی صورتتان نیز بکشید.

وسایل تعمیر تایر موتور

هنگامی‌که وقت تعمیر تایرهای موتورتان برسد و شما مجبور شوید تایر پنچر را تعمیر کنید، بدون شک به این وسایل نیاز مبرمی پیدا خواهید کرد. پس بسته به این‌که لاستیک‌های موتور شما، تیوبلس (Tubeless)هستند یا تیوب دار، باید از قبل، وسایل موردنیاز تعمیر تایرها را تهیه‌کرده و همراه خود داشته باشید؛ زیرا این وسایل کوچک از تمامی موارد این لیست، در زمان‌های نیاز، مهم‌تر خواهند بود.

کیف ابزار سفری

خراب شدن موتورسیکلت، جزئی از زندگی و یک موتورسوار بودن است. یکی دیگر از این بخش موتورسیکلت نیز، لذت از رانندگی در مسیرهای گوناگون است. حالا با ترکیب این دو می‌توان، جعبه‌ابزار هرچند کوچکی را برای خود متصور شد که همراه داشتن آن برای شما در طول مسیر، بسیار حیاتی است. پس با استفاده از تجربه دیگران و حتی تجربه خودتان برای تعمیر موتور، وسایل را به‌صورت گزینش‌شده درون کیف ابزارتان قرار دهید.

منبع: چرخان

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا