مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تبدیل موضوع خودروهای برقی به پروژه کلان در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش موتورسيكلت نيوز، منوچهر منطقی روز یکشنبه در اولین همایش ملی خودروهای آینده در سالن همایش های سازمان مدیریت صنعتی افزود: امیدواریم با برگزاری این رویداد و نتایج آن بتوانیم از اوایل سال آینده شاهد این باشیم که نمونه های خودروی برقی وارد فعالیت های شهری شوند و به شهرهای بزرگ تسری یابند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در حوزه هوشمند سازی وسایط نقلیه اعم از خودروهای هوشمند در کشور فعال است گفت: از دو سال گذشته کارهای تحقیقاتی در بخش خودروهای متصل و خودران آغاز شده تا نقشه راهی در این زمینه داشته باشیم و انتظار داریم که به یک راهبردی مشخص در این زمینه برسیم.
وی اظهار داشت: اگر این راهبردی تنظیم و منسجم شود قابلیت اجرا می یابد.

وی با اشاره به اینکه ورود به فناوری جدید نیاز به یک سری پشتیبانی دولت و زیر ساخت دارد گفت: اکنون ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در زمینه هوشمند سازی وسایط نقلیه فعال هستند و استارتاپ هایی زیر مجموعه خودروهای الکتریکی شکل گرفته و کار می کنند.

منطقی یادآور شد: با فعالیت خودروهای متصل و خودران در کشور بستر بزرگی در زمینه خدمات و سخت افزار ایجاد می شود و باید بتوانیم این خوشه ها را به هم متصل کنیم، در این زمینه شتابدهنده تشکیل شده است و کمبودهایی که در شرکت های دانش بنیان وجود دارد را برطرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه حرکت در زمینه تولید موتورسیکلت، اتوبوس و خودروی برقی نیاز به یک مدل کسب و کار دارد که بتواند پایداری آن را تضمین کند افزود: امیدواریم به مدل های کسب و کار در این زمینه دست یابیم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا