مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

درخواست تنها تولیدکننده موتورهای برقی میبد از مردم برای داشتن هوای پاک

به گزارش موتورسيكلت نيوز، این شرکت تولیدی با ایجاد اشتغال برای ۱۱ نفر تولید موتورهای برقی را از سال ۹۵ شروع کرده است و ماهانه حدود ۲۰۰ دستگاه موتور تولید می‌کند. خط تولید این شرکت روز سه شنبه مورد بازدید 2 عضو شورای شهرهای یزد و میبد و یک نفر هم از شهرداری مرکز استان قرار گرفت.

مدیرعامل این شرکت می‌گوید: پدرش ۳۰ سال به عنوان فروشنده و تولید کننده موتورسیکلت فعالیت دارد و به نوعی خانوادگی در این حوزه فعال هستند و با توجه به اینکه بسیاری از کشورها، استفاده از موتورهای برقی را به جای موتورهای بنزینی در دستور کار دارند، لذا ایده تولید موتورهای برقی را دنبال کردند.

سید جواد سیدمحمدی افزود: تاکنون برای سه نمونه محصول تاییدیه نشان استاندارد ملی ایران اخد شد که ۲ نمونه آن به مرحله تولید انبوه رسیده است.

شرکت بدون مشکل مالی، فعال است  

وی ادامه داد: از نظر مالی و تولید این شرکت هیچ مشکلی ندارد. اما از سازمان‌ها و نهادهای دولتی حداقل در استان یزد و شهرستان میبد انتظار می رود در راستای فرهنگ سازی برای استفاده از موتورهای برقی به جای موتورهای بنزینی در موتورسیکلت اقدام کنند. بدون اینکه حتی نامی از برند و شرکت ما آورده شود.

این کارآفرین و تولید کننده، موتور برقی را وسیله ای با تیپ یک دستگاه موتورسیکلت بدون آلایندگی و صدا که قوای محرکه آن موتور الکتریکی است، تعریف کرد که سرعت آن نیز با سامانه ای به نام « کنترولر» تنظیم می‌شود و با توجه به وزن راکب و شیب جاده به موتور توان حرکت می‌دهد و شروع به حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: این موتور با  یک بار شارژ باتری در ۶ ساعت حداقل  ۶۰ کیلومتر پیمایش دارد و برای تردد در مسیر شهری کارایی بسیار خوبی هم دارد.

همپنین مدیر کنترل کیفیت تولید موتورهای برقی شرکت هم گفت: میزان پیمایش به ازای هر بار شارژ کامل و زمان شارژ را باید به عنوان ۲ نکته اصلی در موتورهای برقی مورد توجه قرار داد.

مجتبی انتظاری افزود: اصولا زمان شارژ موتورهای برقی ۶ تا ۸ ساعت طول می‌کشد و به ازای آن حداکثر ۷۰ کیلومتر پیمایش دارد البته این نگرانی وجود دارد، شاید باتری موتورها مشکلی پیدا کنند که در این مورد باید گفت، اگر به صورت صحیح از موتورسیکلت به عنوان یک وسیله حمل و نقل استفاده شود مشکلی در ارتباط با شارژ و زمان آن بروز پیدا نمی‌کنند.

استفاده  از ۴۰۰ هزار موتورسیکلت در استان یزد 

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در روستاها زندگی می کنند حدود ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت دارد که به گفته مسوولان راهنمایی و رانندگی تنها  ۲۵۰ هزار دستگاه شماری گذاری شده است.

همین تعداد هم خودرو در یزد که مسیر کریدور شمال -جنوب و شرق و غرب کشور قرار دارد  روزانه از جاده های استان یزد تردد می کنند.

این وسیله نقلیه با افزایش جمعیت و  توسعه زندگی شهرنشینی جایگزین دوچرخه شده است و بیشترین استفاده کنندگان آن جوانان هستند  استفاده روز افزون از موتورسیکلت نه تنها به آرامش خانواده ها کمک نکرده است، بلکه به مشکل فرهنگی و اجتماعی هم تبدیل شد و به قول یزدی ها بلای جان برخی خانواده ها هم شده است.

بر اساس آمارهای اعلام شده در تابلوهای تبلیغاتی شهر یزد امسال ۸۰ نفر در تصادف درون شهری جان خود را از دست دادند که بنا بر اعلام پلیس بیشترین آنها در گروه سنی جوانان هستند.  

امروز عضو شورای شهر یزد، معاون سازمان سرمایه گذاری و امور مشارکت های شهرداری مرکز استان و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر میبد از خط تولید این واحد تولیدی بازدید کردند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در حاشیه این بازدید گفت: در شورای پنجم شهر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری برای داشتن هوای پاک و بدون آلایندگی تشکیل شد و با توجه به این هدف استفاده از موتورهای برقی را در سطح شهر دنبال می‌کنیم.

الهه جورابی اظهارامیدواری کرد: با توجه به شرایط خوبی که این واحد تولید کننده دارد، استفاده از موتورهای برقی در موتورسیکلت در سطح شهر یزد از سوی صاجیان موتورسیکلت، فرهنگ سازی شود.

عضو شورای شهر میبد نیز گفت: در حوزه ترافیک شهری از نظر افکار عمومی کارخانه‌های صنعتی بیشترین سهم آلودگی را دارند، این درحالی است که با پیشرفت علم کارخانه های صنعتی مکانیزه شده و استفاده از سوخت پاک (برق) را دنبال می‌کنند و به نظر من بیشترین سهم در این ارتباط را اتوبوس‌ها، کامیون‌ها، اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها دارند.

انسیه فلاح افزود: امروزه، زیربنایی ترین موضوع در زندگی بشر، استفاده بهینه از انرژی و چگونگی مصرف آن بدون وارد کردن کمترین آسیب به سلامت زندگی انسانهاست.

وی ادامه داد: پس لازم است با برنامه ریزی حساب شده، هم از اتلاف انرژی بپرهیزیم و از طرفی دیگر سلامت انسان‌ها را نیز تضمین کنیم.

فلاح تصریح کرد: در حال حاضر استفاده از وسایل نقلیه برقی که آلایندگی وسایل نقلیه ای که از سوخت های فسیلی استفاده می‌کنند را ندارند مناسب ترین شیوه برای داشتن هوای پاک است.

میبد یکی از 6 شهرستان واقع در دشت یزد-  اردکان است و با بیش از 60 واحد بزرگ صنعتی در حوزه صنعت در میان 10 شهرستان استان در این حوزه پیشگام است که بیشتر این واحدها در حوزه کاشی و سرامیک فعالیت دارند.

برخی روزهای در نیمه دوم سال خصوصا در فصل پاییز و زمستان به دلیل وارونگی هوا، شهروندان از داشتن هوای پاک محروم هستند و مجبورند به دلیل بالا بودن ذرات معلق در هوا شاهد تعطیلی مهدک کودک ها، پیش دبستانی ها و دبستانی ها باشند، لذا وجود هوای پاک در این منطقه که در قلب عرصه های بیابانی دل خوش کرده است، اهیت دارد.   

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.   

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا