مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

صنعت موتورسيكلت مجدد قربانى كم‌كارى مسئولان شد / وزير نفت آلودگى هوا را به گردن موتورسيكلت‌ها انداخت

به گزارش موتورسيكلت نيوز به نقل از ایسنا، بیژن نامدار زنگنه امروز در حاشیه مراسم نکوداشت وزیر سابق کشاورزی که با حضور جمعی از وزرا و مقامات برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: محیط زیست قبلاً اعلام کرده است که تاثیر کیفیت بنزین بر آلودگی هوا بسیار ناچیز است. از طرفی نوع بنزین نیز مسئله نیست بلکه موتورسیکلت‌های غیر استانداردی است که آلودگی ایجاد می‌کنند و آن طور که گفته می‌شود هر موتورسیکلت غیر استاندارد به اندازه ۷ خودرو آلودگی ایجاد می‌کند و تعدادی زیادی موتورسیکلت داریم که استاندارد نیستند. همچنین در شهرهای بزرگ بنزین و گازوئیل یورو توزیع می‌شود اما فعلا این مشکل نیست.

اين موضوع در حالى است كه شهردار تهران ٩ آذر سال جارى اعلام كرد: ۱۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به فعالیت موتورسیکلت های کاربراتوری است.

همچنين شینا انصاری مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نيز ديروز گفت: مسئول ۱۰ درصد از آلاینده ذرات زیر ۲.۵ میکرون در شهر تهران، موتورسیکلت ها هستند.

در این خصوص محمدعلی نژادیان ضمن انتقاد از مسئولان به دلیل عدم پذیرش تقصیر گفت: متاسفانه راه‌حل‌های محیط زیست در چند سال گذشته عبارت بوده است از: دعا کنید باد بیاید، تعطیلی مدارس، از تهران بروید و طرح‌های خامی که صنعت موتورسیکلت را با چند ماه تعطیلی و ضرر و زیان‌های بسیار سنگین مواجه کرده است!

وی گفت: این سازمانها دلایل اصلی آلودگی هوا را بیشتر موارد غیر از موتورسیکلت اعلام می‌کنند ولی در عمل این صنعت موتورسیکلت است که همیشه باید قربانی شود! حال در ادامه به بعضی از بیانات مسئولان این سازمان در خصوص دلایل آلودگی هوا و راه‌حل‌های رفع آن طی چند سال گذشته اشاره شده است.

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران (1395): صرفا آلودگی هوا مربوط به بحث ترددها نیست و ما روزانه چندین میلیون متر مکعب در تهران گاز مصرف می‌کنیم و هنگامی که امکان خروج این آلاینده‌ها در شهر نباشد آلاینده‌ها جمع می‌شوند. معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار کرد: منابع مختلف آلاینده در سطح شهر سبب آلودگی هوا شده و فقط خودروها عامل این اتفاق نیستند.

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست (1396): گازوئیل و ماشین‌ها دو عامل آلودگی هوا هستند؛ نه می‌توانیم جلوی رفت و آمد ماشین‌ها را بگیریم و نه بدون گازوئیل می‌توانیم زندگی کنیم! به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در حاشیه اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی در ارتباط با موضوع آلودگی هوا، اظهار کرد: مشکل ما در ارتباط با گازوئیل است که باید اصلاح شود. گازوئیلی که می‌دهند ده‌ها برابر بیش از استانداردی که باید وجود داشته باشد، آلوده‌کننده است. رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: دولت چاره‌ای ندارد. اگر جلوی خودروها را بگیریم تا هوا را آلوده نکنند حمل و نقل از بین می‌رود. گازوئیل‌ها هم غیراستاندارد است. بالاخره باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کرد. راه‌حل رفع آلودگی هوا توسط رئیس حفاظت محیط زیست: در ادامه عیسی کلانتری به ایسنا می‌گوید: باید دعا کنیم باد بیاید تا آلودگی‌ها را جابجا کند وگرنه می‌توانیم بدون خودرو و بدون سوخت زندگی کنیم؟

سعید متصدی معاون سازمان حفاظت محیط زیست (1395): پیش از این با تاکید بر این‌که اینورژن (وارونگی دما) یک پدیده طبیعی است و کسی نمی‌تواند برای آن راهکار داشته باشد، گفته بود: باید تلاش کنیم کم‌ترین انتشار آلودگی صورت گیرد که با اقداماتی چون تعطیلی مدارس و علت‌یابی این موضوع سعی داریم انتشار آلودگی را کاهش دهیم.

معصومه ابتکار معاون اسبق رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست (1392): معصومه ابتکار امروز میهمان شورای شهر بود و به سئوالات اعضای شورای شهر پاسخ گفت. او ابتدا در پاسخ به سوال اسماعیل دوستی، یکی از اعضای شورای شهر،تایید کرد که کیفیت بنزین غیر استاندارد عامل اصلی آلودگی شهرهاست و بعد به خانواده هایی که کودک بیمار یا خردسال دارند توصیه کرد از تهران بروند که این راه سریع ترین راه برای گریز از آلودگی هواست.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا