مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برگزاری سومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل حوزه خودرو و صنایع وابسته در تبریز برای داخلی سازی ۲۲ قطعه به ارزش ۱۳۳۶ میلیارد تومان

به گزارش موتورسيكلت نيوز، پیش از برگزاری این میز تخصصی، شرکت ها لیست قطعات دارای شرایط میز سوم را با هماهنگی وزارت صمت اعلام کرده اند.

لیست قطعات اعلام شده از سوی خودروسازان در اختیار شرکت های استانی تولید کننده قطعات برای داخلی سازی قرار گرفته است.

انجمن های تخصصی همگن قطعه سازی، برق و الکترونیک و متالوژی استان موظف به دریافت توانمندی قطعات ساخت داخل از شرکتهای استانی و برقرای ارتباط بین خودروسازان، تامین کنندگان و تولیدکنندگان قطعات هستند.

برگزاری سومین میز تخصصی صنعت خودرو در آذربایجان شرقی و شهر تبریز فرصتی مغتنم برای عقد قرارداهای صنعتی بزرگ در این استان است و شرکتهای بزرگ با توجه به توانمندی خود می توانند طرح های توسعه محصولات خود را آماده و به متقاضیان جهت عقد قرارداد معرفی کنند.

گفتنی است؛ با برگزاری اولین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو همزمان با نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در تیرماه سال جاری قراردادی 740 میلیارد تومانی میان خودرو سازان و 32 قطعه ساز برای داخلی سازی 35 قطعه خودرو منعقد شد که زمینه کاهش ارزبری بیش از 85 میلیون یورو در جلوگیری از واردات این اقلام را فرآهم کرد.

همچنین به دنبال برگزاری دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در شهریور ماه سال جاری با انعقاد قرارداد 1230 میلیارد تومانی میان خودرو سازان و 36 قطعه ساز برای داخلی سازی 42 قطعه خودرو، مقدمات کاهش ارزبری بیش از 91 میلیون یورو در این صنعت فرآهم شد.

شایان ذکر است؛ در راستای اهداف نهضت ساخت داخل اولین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت پتروشیمی نیز با امضای تفاهم نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی در مهرماه سال جاری با انعقاد قراردادی به ارزش 60 میلیون یورو با 2 شرکت های آذرآب و ماشین سازی اراک، برگزار شد.

ادامه برنامه نهضت ساخت داخل با برگزاری میز های توسعه و تعمیق ساخت داخل تخصصی در صنایع تولید انواع فلزات ؛ مخابرات ، برق و الکترونیک ، تاسیسات و لوازم خانگی و…؛ در ماه های آینده نیز تداوم خواهد داشت.

شایان ذکر است که در میز سوم ساخت داخل در حوزه خودرو ۲۱ سازنده برای ساخت ۲۲ قطعه اعلام آمادگی کرده اند که ارزش قراردادها ۱۳۳۶ میلیارد تومان است و کاهش ارزبری ۹۹ میلیون یورویی را دنبال دارد.

همچنین در این میز، تفاهم نامه هایی برای ساخت ۷ قطعه توسط ۶ شرکت سازنده ویژه استان آذربایجان شرقی با ارزش ۷۲ میلیارد تومان و کاهش ارزبری ۷.۵۶ میلیون یورو امضا شد.

در این سه میز در مجموع ۹۹ قطعه توسط ۸۹ قطعه ساز به ارزش ۳ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان و کاهش ارزبری ۲۷۵ میلیون یورویی ساخته می شود.

گفتنی است در این مراسم، فرشاد مقیمی” مدیرعامل ایران خودرو”، جواد کلاهدوزان” بازرس ویژه وزیر صمت”، اکبر صادقی” مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت” و رضا نقی پور” مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته” نیز حضور داشتند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا