مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تمامی موتورسیکلت‌ها نیازمند گواهینامه هستند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سرهنگ محمدعلی زارع، با اشاره به رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت‌های برقی و موتورسیکلت باحجم کمتر از ۵۰سی‌سی، اظهار داشت: مشاهده می‌شود عده‌ای با موتورسیکلت با حجم کمتر از ۵۰سی‌سی و یا موتورسیکلت‌های برقی اقدام به رانندگی بدون داشتن گواهینامه می‌نمایند که بر خلاف قوانین و مقررات است .

وی در ادامه با اشاره به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان در خصوص موتورسیکلت‌های برقی یا با حجم کمتر از ۵۰سی‌سی، بیان کرد: عده‌ای از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می‌کنند که اینگونه وسایل نقلیه نیازی به پلاک و گواهینامه ندارند که این نوع اظهارات برخلاف قوانین و مقررات است و براساس قانون هرنوع وسیله نقلیه‌ای که در راه‌های عمومی تردد می‌کنند نیاز به پلاک و گواهینامه دارند.

سرهنگ زارع ادامه داد: بعضی از موتورسیکلت‌ها در بنادر و باراندازها برای رفت و آمدهای کوتاه مورد استفاده قرار می‌گرفته و به موتورهای پاکشتی معروف هستند در حال حاضر نیز تعدادی از شهروندان نسبت به خرید موتورسیکلت‌های مذکور و تردد در معابر اقدام می‌نمایند که این امر بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق ماده (۲) آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی و ماده (۱) آیین‌نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، داشتن پلاک و گواهینامه برای کلیه وسایل نقلیه که در راه‌ها تردد می‌نمایند الزامی است و استثنائی ندارد.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا، خاطر نشان کرد: طبق قوانین و مقررات یادشده مأمورین پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور از تردد وسایل نقلیه‌ای که فاقد پلاک و گواهینامه باشند جلوگیری می‌کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا