استقبال انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا از اجرای «الزامات امنیت سایبری» در تأیید نوع موتورسیکلتهای اتحادیه اروپا

انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا اعلام کرد: ما از انتشار دو آییننامه در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا مربوط به (1) آییننامه تفویضی (Delegated Regulation) کمیسیون اتحادیه اروپا (شماره ۲۰۲۵/۱۴۵۵) که آییننامه تفویضی اتحادیه اروپا (شماره ۴۴/۲۰۱۴) را اصلاح میکند، و همچنین (2) آییننامه تفویضی کمیسیون اتحادیه اروپا (شماره ۲۰۲۵/۱۵۳۵) که مقرره اتحادیه اروپا (شماره ۲۰۲۴/۲۸۴۷) که قانون تابآوری سایبری (Cyber Resilience Act) را تکمیل میکند، استقبال میکنیم.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا (ACEM) نوشت: با انتشار این دو آییننامه تفویضی (Delegated Acts) اکنون:
- وسایل نقلیهی رده L (L-category vehicles) باید با مقررات UNECE شماره ۱۵۵ دربارهی الزامات امنیت سایبری مطابقت داشته باشند.
این الزامات از ۱۱ دسامبر ۲۰۲۷ برای انواع جدید وسایل نقلیه و از ۱۱ ژوئن ۲۰۲۹ برای انواع موجود وسایل نقلیه لازمالاجرا خواهند بود. - در نتیجه، وسایل نقلیهی رده L از دامنهی شمول مقرره (اتحادیه اروپا) ۲۰۲۴/۲۸۴۷ (قانون تابآوری سایبری) خارج خواهند شد.
- هر دو آییننامه تفویضی در روز بیستم پس از انتشار در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا لازمالاجرا میشوند، یعنی در ۱۸ نوامبر ۲۰۲۵.
یادداشت: این مقررات شامل وسایل نقلیهی رده L طبق تعریف در مقرره (اتحادیه اروپا) شماره ۱۶۸/۲۰۱۳ است، بهجز وسایل نقلیهی L1e که برای پدال زدن طراحی شدهاند.
مقررات UNECE شماره ۱۵۵ (UNECE Regulation No. 155) بهطور ویژه برای بخش خودروسازی (automotive sector) تدوین شده است.
این مقررات نهتنها بر خود وسایل نقلیه بلکه بر ساختارهای سازمانی تولیدکنندگان و زنجیرههای تأمین آنها نیز تأثیر دارد.
UNECE R155 الزامات اجباری را برای تولیدکنندگان وسایل نقلیه تعیین میکند تا سیستم مدیریت امنیت سایبری (Cyber Security Management System – CSMS) ایجاد کنند که مراحل توسعه، تولید و پس از تولید در چرخهی عمر وسیله نقلیه را پوشش دهد، و اطمینان حاصل شود از شناسایی، ارزیابی، کاهش و پایش مداوم خطرات امنیت سایبری از جمله خطراتی که از سمت تأمینکنندگان ایجاد میشوند.
تولیدکنندگان همچنین موظفاند آزمایشها، پایش و گزارشدهی سالانه دربارهی اثربخشی اقدامات امنیت سایبری خود انجام دهند.
صنعت وسایل نقلیهی ردهی L همچنان کاملاً متعهد است که در هر دو سطح UNECE و اتحادیه اروپا (EU) به همکاری خود ادامه دهد،
و در حوزههای امنیت سایبری (cybersecurity) و دیجیتالیسازی (digitalisation) همکاری نزدیک داشته باشد.
این بخش از همکاری سازنده و تبادلات مفید با کمیسیون اروپا در ماههای اخیر قدردانی میکند.
اسناد (Documents):
- UNECE R155: اینجا را کلیک کنید.
- آییننامه تفویضی کمیسیون (اتحادیه اروپا) ۲۰۲۵/۱۴۵۵ که آییننامه تفویضی (اتحادیه اروپا) ۴۴/۲۰۱۴ را اصلاح میکند: اینجا را کلیک کنید.
- آییننامه تفویضی کمیسیون (اتحادیه اروپا) ۲۰۲۵/۱۵۳۵ که مقرره (اتحادیه اروپا) ۲۰۲۴/۲۸۴۷ (قانون تابآوری سایبری – Cyber Resilience Act) را تکمیل میکند: اینجا را کلیک کنید.
برای اطلاعات بیشتر:
پیرلوکا چالونی (Pierluca Cialoni) – کارشناس مقررات (Regulatory Officer)
📧 ایمیل: p.cialoni@acem.eu
دربارهی انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا
انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا نمایندهی تولیدکنندگان موپد، موتورسیکلت، سهچرخ و چهارچرخ در اروپاست.
اعضای ACEM شامل ۱۷ شرکت تولیدکننده هستند:
- بیامدبلیو موتوراد (BMW Motorrad)
- بومباردیر رکرئیشنال پروダکتس (Bombardier Recreational Products – BRP)
- دوکاتی موتور هلدینگ (Ducati Motor Holding)
- هارلی-دیویدسون (Harley-Davidson)
- هوندا (Honda)
- کاوازاکی (Kawasaki)
- کیتیام (KTM)
- کیمکو (KYMCO)
- اموی آگوستا (MV Agusta)
- پژو موتوسایکل گروپ (Peugeot Motocycles Group)
- پیاجیو (Piaggio)
- پولاریس اینداستریز (Polaris Industries)
- رویال انفیلد (Royal Enfield)
- سوزوکی (Suzuki)
- تریومف موتورسایکلز (Triumph Motorcycles)
- یاماها (Yamaha)
- زیرو موتورسایکلز (Zero Motorcycles)
این انجمن همچنین نمایندهی ۱۸ انجمن صنعت موتورسیکلت (motorcycle industry associations) در ۱۷ کشور اروپایی است. حدود ۳۰۰٬۰۰۰ شغل در اروپا به صنعت وسایل نقلیهی ردهی L وابسته است. در جادههای اروپا بیش از ۳۹ میلیون موتورسیکلت و اسکوتر وجود دارد (برآورد سال ۲۰۱۹).
انتهای پیام/




