ثبتنامهای موتورسیکلت در بازارهای کلیدی اروپا در سال ۲۰۲۴

تعداد ثبتنامهای جدید موتورسیکلت در پنج بازار بزرگ اروپا (یعنی فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا) در سال ۲۰۲۴ به ۱.۱۵۵.۶۴۰ دستگاه رسید. این رقم نشاندهنده افزایش تقریبی ۱۰.۱٪ نسبت به سال ۲۰۲۳ (۱.۰۴۹.۸۹۸ دستگاه) است.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا، حجم ثبتنامهای موتورسیکلت در آلمان (۲۴۸.۶۱۸ دستگاه، +۱۶.۳٪ نسبت به سال قبل)، در اسپانیا (۲۲۹.۶۸۵ دستگاه، +۱۴.۲٪)، در ایتالیا (۳۵۲.۲۹۴ دستگاه، +۱۰٪)، در فرانسه (۲۱۴.۰۴۹ دستگاه، +۳.۵٪) و در بریتانیا (۱۱۰.۹۹۴ دستگاه، +۲.۷٪) افزایش یافت و نشاندهنده روند صعودی در تمامی این کشورها است.
ثبتنامهای موتورسیکلتهای کوچک (moped) در شش بازار اروپایی که توسط ACEM پایش شدهاند (یعنی بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا) به مجموع ۱۸۰.۵۹۱ دستگاه رسید. این رقم نشاندهنده کاهش -۶.۵٪ در مقایسه با سال گذشته (۱۹۳.۱۴۵ دستگاه) است. ایتالیا سال را با رشد مثبت و افزایش حجم ثبتنامهای موتورسیکلتهای کوچک (۲۲.۳۰۱ دستگاه، +۱۹٪) به پایان رساند و بلژیک نیز با ۳۰.۷۱۶ دستگاه (-۰.۲٪) تقریباً بدون تغییر نسبت به سال ۲۰۲۳ باقی ماند. سایر بازارها، علیرغم افزایش ثبتنامها در پایان سال ۲۰۲۴، کاهش سالانه در حجم ثبتنامها را تجربه کردند: آلمان (۱۴.۷۹۰ دستگاه، -۱۶.۱٪)، فرانسه (۶۵.۹۷۸ دستگاه، -۱۲.۵٪)، اسپانیا (۱۴.۵۷۴ دستگاه، -۱۲.۰٪) و هلند (۳۲.۲۳۲ دستگاه، -۵.۳٪).
نقلقول
آنتونیو پرلوت، دبیرکل ACEM، در مورد آمار ثبتنامهای سال ۲۰۲۴ اظهار داشت:
**”رشد چشمگیر ثبتنامهای موتورسیکلت در بزرگترین بازارهای اروپا در سال ۲۰۲۴ نشاندهنده افزایش جذابیت موتورسیکلتسواری برای جابجایی شهری و تفریح است.
با این حال، باید توجه داشت که بخش قابلتوجهی از این رشد نیز به ثبتنامهای موجودی انبارها پیش از اجرای کامل استاندارد جدید آلایندگی Euro5+ در ۱ ژانویه ۲۰۲۵ مرتبط است – بنابراین انتظار میرود که در نیمه اول سال ۲۰۲۵ اصلاحاتی در بازار صورت گیرد.
Euro5+ بر اساس استاندارد آلایندگی قبلی ساخته شده و الزامات جدیدی برای دوام دارد که باعث تقویت وسایل نقلیه دسته L به عنوان یک گزینه پایدار و جذاب برای شهروندان اروپایی میشود و در عین حال، به سیاستگذاران کمک میکند تا ازدحام را کاهش داده و شهرها را قابل سکونتتر کنند.”
از سال ۲۰۲۰، بیانیههای آماری ACEM شامل موارد زیر میشود:
- برای بخش موتورسیکلت: ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا و بریتانیا. این کشورها تقریباً ۸۰٪ از ثبتنامهای موتورسیکلت در بلوک اتحادیه اروپا + بریتانیا را تشکیل میدهند.
- برای بخش موتورسیکلتهای کوچک (moped): فرانسه، هلند، آلمان، ایتالیا، بلژیک و اسپانیا. این کشورها تقریباً ۸۰٪ از ثبتنامهای موتورسیکلتهای کوچک در بلوک اتحادیه اروپا + بریتانیا را تشکیل میدهند.
- آمار موتورسیکلتهای کوچک شامل وسایل نقلیه L1eB (موتورسیکلتهای کوچک دوچرخ) و L2e (موتورسیکلتهای کوچک سهچرخ) میشود. برخی کشورها ممکن است بر اساس رویههای اداری خود، وسایل نقلیه L1e-A (دوچرخههای برقی) را نیز در این آمار بگنجانند.
درباره ACEM
انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا (ACEM) نماینده تولیدکنندگان موتورسیکلت، اسکوتر، سهچرخه و چهارچرخه (وسایل نقلیه گروه L) در اروپا است.
اعضای ACEM شامل ۱۷ شرکت تولیدی هستند:
- بیامو موتورد (BMW Motorrad)
- بمباردیه محصولات تفریحی (Bombardier Recreational Products – BRP)
- دوکاتی موتور هولدینگ (Ducati Motor Holding)
- هارلی دیویدسون (Harley-Davidson)
- هوندا (Honda)
- کاوازاکی (Kawasaki)
- کِیتیاِم (KTM)
- کیمکو (KYMCO)
- اموی آگوستا (MV Agusta)
- پژو اسکوترز (Peugeot Scooters)
- پیاجیو (Piaggio)
- پولاریس اینداستریز (Polaris Industries)
- رویال انفیلد (Royal Enfield)
- سوزوکی (Suzuki)
- تریومف موتورcycles (Triumph Motorcycles)
- یاماها (Yamaha)
- زیرو موتورcycles (Zero Motorcycles)
ACEM همچنین نماینده ۱۹ انجمن صنعتی موتورسیکلت در ۱۷ کشور اروپایی است. حدود ۳۰۰,۰۰۰ شغل به صنعت وسایل نقلیه گروه L در اروپا وابسته است. برآورد میشود که بیش از ۳۹ میلیون موتورسیکلت و اسکوتر در جادههای اروپا در حال تردد هستند (برآورد سال ۲۰۲۴).
انتهای پیام/