همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

سید جعفر تشکری هاشمی: با وجود آلودگی هوای تهران،‌ معطل ماندن برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها پذیرفتنی نیست

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:‌ با وجود آلودگی هوای تهران، برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها باید نسبت به ناوگان اتوبوسرانی در اولویت باشد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درباره اظهارات اخیر معاون شهردار تهران مبنی بر ضرورت تعیین‌تکلیف برقی سازی موتورسیکلت‌ها گفت: آنچه در گزارش روز سه‌شنبه آقای هرمزی در صحن شورا مطرح شد، حکایت از این داشت که هیچ بودجه‌ای برای تبدیل موتورسیکلت‌های برقی پرداخت نشده و با توضیحاتی که ایشان دادند، مشخص شد که هنوز در مورد شیوه‌ها و نحوه انجام کار ابهاماتی وجود دارد. برای ما پذیرفته نیست که در گزارش ۶ ماهه، عملکرد بودجه‌ای صفر را در بخش برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها مشاهده کنیم، زیرا بخش اعظم آلودگی هوای تهران ناشی از موتورسیکلت‌هاست و به همین دلیل مبلغ قابل توجهی، فکر می‌کنم حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان، فقط برای این موضوع اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: البته ایشان گفت آماده‌اند که جلسه‌ای برگزار کنیم تا این موضوع تعیین تکلیف شود. ما به سرعت این جلسه را تشکیل خواهیم داد و از مسئولان شهرداری دعوت خواهیم کرد. هر چند گلایه‌مندی خود را اعلام کردیم که نباید هشت یا نه ماه از سال را از دست بدهیم و تازه در این ماه‌ها بنشینیم و درباره چگونگی انجام کار صحبت کنیم، اما به هر حال، این جلسات برای شناسایی نقاط کور کار است که گاهی اوقات از دید پنهان می‌ماند و در واقع آنچه که باید انجام شود، محقق نمی‌شود. باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و مکانیسمی برای حل مشکل تدارک دیده شود.

هاشمی با بیان اینکه این جلسه را به‌ زودی در معاونت حمل و نقل برگزار می‌کنیم و برای این موضوع تصمیم‌گیری خواهیم کرد، گفت: مسئله برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها که به نظر ما برخلاف بخش‌های دیگر اولویت بالایی دارند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بر خلاف اتوبوس‌ها که به نظر می‌رسد نیازی به این شدت و حدت برای برقی‌سازی نداریم، می‌توانیم در حد محدود اتوبوس‌ها برقی‌سازی کنیم، اما در مورد موتورسیکلت‌ها، به‌خصوص فکر می‌کنیم که اولویت بسیار بالاتری دارد.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: گزارش‌های آماری و سیاهه انتشار آلودگی که در سال 96 منتشر شد، نشان می‌دهد که بیست درصد از آلودگی ذرات معلق مربوط به موتورسیکلت‌هاست و در مقابل، آلودگی ناشی از اتوبوس‌ها بسیار کمتر است. بنابراین، باید اولویت‌مان مسئله‌ای باشد که بیشترین نقش را در آلودگی دارند، یعنی موتورسیکلت‌ها.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین در مورد تسهیلات در نظر گرفته شده برای خرید موتور سیکلت برقی گفت: در این سیستم تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم که شامل کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت است. فعلاً باید برق در دسترس و شارژ سریع برای موتورسیکلت‌ها فراهم کنیم، زیرا اگر برق شارژ سریع در اختیارشان نباشد، هیچ توجیهی برای خرید موتورسیکلت‌های برقی وجود نخواهند داشت، به ویژه اینکه قیمت موتورهای برقی ممکن است بیش از دو برابر قیمت یک موتورسیکلت بنزینی باشد و هیچ انگیزه‌ای برای خرید نخواهند داشت. به همین دلیل، این ششصد تا هفتصد میلیارد تومانی که ذکر کردم، پیش‌بینی کرده‌ایم تا بتوانیم کمک‌های لازم را برای صاحبان این نوع موتورسیکلت‌ها تخصیص دهیم تا میل به خرید موتورسیکلت‌های برقی افزایش یابد.

انتهای پیام/

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا