انتشار آمار 9 ماهه موتورسیکلت اروپا در سال 2024

همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

حجم ثبت‌نام موتورسیکلت‌ها در اسپانیا (163,476 دستگاه، +6.1% نسبت به سال گذشته) و ایتالیا (286,052 دستگاه، +5.3%) افزایش داشته و روند صعودی را نشان می‌دهد، در حالی که کاهش در فرانسه (164,387 دستگاه، -2.2%)، آلمان (185,377 دستگاه، -2.7%) و بریتانیا (86,208 دستگاه، -4%) مشاهده می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، ثبت‌نام موتورسیکلت‌های سبک (موپد) در شش بازار اروپایی تحت نظارت انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا (ACEM) (شامل بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا) به 132,533 دستگاه رسیده است. این حجم ثبت‌نام نسبت به مدت مشابه سال گذشته (155,090 دستگاه) کاهش 14.5 درصدی را نشان می‌دهد. کاهش در تمامی کشورهای تحت نظارت گسترده بوده است: آلمان (12,368 دستگاه، -18.8%)، فرانسه (49,023 دستگاه، -17.7%)، هلند (23,546 دستگاه، -14.9%)، اسپانیا (10,709 دستگاه، -17.5%)، بلژیک (22,221 دستگاه، -8.6%) و ایتالیا (14,666 دستگاه، -4.2%).

آنتونیو پرلو، دبیر کل ACEM، درباره وضعیت فعلی این صنعت اظهار داشت:

«بازار موتورسیکلت اروپا در مجموع در 9 ماه اول سال 2024 پایدار بود که نتیجه عملکردهای متفاوت در سطح ملی است. روندهای بلندمدت نشان‌دهنده رکوردهای بی‌سابقه در ایتالیا و اسپانیا هستند – در مجموع، عملکرد ثبت‌نام موتورسیکلت‌ها در 9 ماه اول، بهترین عملکرد در پنج سال اخیر بوده است، در حالی که ثبت‌نام موتورسیکلت‌های سبک و وسایل نقلیه الکتریکی کاهش یافته است. سه‌ماهه آخر سال معمولاً از نظر حجم فروش آرام‌تر است، اما نمایشگاه‌های EICMA و INTERMOT که در پیش هستند، ما را به سمت سال 2025 هدایت خواهند کرد و با نمایش خط تولید جدید تولیدکنندگان، علاقه مصرف‌کنندگان را برمی‌انگیزند.»

از سال 2020، گزارش‌های آماری ACEM شامل موارد زیر می‌شود:

  • برای بخش موتورسیکلت: ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا و بریتانیا. این کشورها حدود 80 درصد از ثبت‌نام موتورسیکلت‌ها در بلوک اتحادیه اروپا + بریتانیا را تشکیل می‌دهند.
  • برای بخش موتورسیکلت‌های سبک: فرانسه، هلند، آلمان، ایتالیا، بلژیک و اسپانیا. این کشورها حدود 80 درصد از ثبت‌نام موتورسیکلت‌های سبک در بلوک اتحادیه اروپا + بریتانیا را شامل می‌شوند.
  • آمار موتورسیکلت‌های سبک شامل وسایل نقلیه L1eB (موتورسیکلت‌های سبک دوچرخ) و L2e (موتورسیکلت‌های سبک سه‌چرخ) است. برخی کشورها ممکن است وسایل نقلیه L1e-A (دوچرخه‌های موتوری) را نیز بسته به رویه‌های اداری خود در این آمار لحاظ کنند.

درباره ACEM

ACEM نماینده 19 انجمن صنعت موتورسیکلت در 17 کشور اروپایی مختلف است. حدود 300,000 شغل در اروپا به صنعت وسایل نقلیه دسته L وابسته است. بر اساس آخرین برآوردها، بیش از 39 میلیون موتورسیکلت و اسکوتر در جاده‌های اروپا وجود دارد.

انجمن اروپایی تولیدکنندگان موتورسیکلت (ACEM) نماینده تولیدکنندگان موتورسیکلت‌های سبک، موتورسیکلت، سه‌چرخه و چهارچرخه (وسایل نقلیه دسته L) در اروپا است.

اعضای ACEM شامل 17 شرکت تولیدکننده هستند:

  • بی‌ام‌و موتوراد (BMW Motorrad)
  • بمباردیه ریکریشنال پروداکتس (Bombardier Recreational Products – BRP)
  • دوکاتی موتور هولدینگ (Ducati Motor Holding)
  • هارلی-دیویدسون (Harley-Davidson)
  • هوندا (Honda)
  • کاوازاکی (Kawasaki)
  • کی‌تی‌ام (KTM)
  • کیمکو (KYMCO)
  • ام‌وی آگوستا (MV Agusta)
  • پژو اسکوترز (Peugeot Scooters)
  • پیاجیو (Piaggio)
  • پولاریس اینداستریز (Polaris Industries)
  • رویال انفیلد (Royal Enfield)
  • سوزوکی (Suzuki)
  • تریومف موتور‌سیکلز (Triumph Motorcycles)
  • یاماها (Yamaha)
  • زیرو موتور‌سیکلز (Zero Motorcycles)

انتهای پیام/

خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
ACEM

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا