همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

آخرین سخن رئیس جمهور شهید درباره کار: «این سد برای ۴۰ هزار نفر اشتغال‌زایی می‌کند»

ابراهیم رئیسی روز گذشته در سانحه‌ای به شهادت رسید. او چهارمین رئیس‌جمهور ایران است که دوره ریاست جمهوری خود را به پایان نمی‌رساند و دومین رئیس جمهوری است که شهادت پایان دوره‌اش را اعلام می‌کند. پیش از او، شهید رجایی نیز در هشت شهریور به شهادت رسید.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر فوری، ابوالحسن بنی‌صدر، محمدعلی رجایی و آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی هر کدام به‌دلیلی دوره ریاست جمهوری خود را به پایان نرساندند. بنی صدر عزل شد، رجایی به شهادت رسید، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران شد و حالا ابراهیم رئیسی چهارمین رئیس جمهور است که تا پایان دوره خود نمانده است.

رئیس جمهور فقید ایران پیش از ظهر دیروز به آیین افتتاح رسمی طرح مشترک سد قیز قلعه‌سی بر روی رودخانه مرزی ارس رفته بود و با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد. این آخرین دیدار رسمی او بود. چراکه در راه برگشت بالگرد سقوط کرد و رئیسی از دنیا رفت. اما سید ابراهیم رئیس الساداتی معروف به ابراهیم رئیسی که بود و در طول ۶۳ سال زندگی بر او چه گذشت؟

زندگی دور از خانواده در نوجوانی

متولد محله نوغان مشهد بود، نوغان یکی از چهار بخش قدیمی و اصلی است که مشهد برپایه آنها شکل گرفته است و از فقیر تا غنی در هر کدام از بخش‌های این شهر زندگی کرده و می‌کنند، حتی امروز که بافت فرسوده دارد. رئیسی اما گفته بود که فقر را زیسته است. او پدرش را در پنج سالگی ازدست داد و از ۱۵ سالگی دور از خانواده زندگی کرد. سید ابراهیم دوران ابتدایی را در مدرسه جوادیه گذارند و سپس سراغ دروس حوزوی رفت. ابتدا مدرسه نواب، سپس مدرسه آیت الله موسوی‌نژاد و پس از آن، مهاجرت به قم. او در سال ۵۴ به حوزه علمیه قم و مدرسه آیت الله بروجردی رفت و مدتی نیز در مدرسه‌ای که با مدیریت آیت الله پسندیده تحت نظر امام خمینی اداره می‌شد، تحصیل کرد.

شاگرد رهبری، مطهری ، مشکینی، خزعلی، محقق داماد، مروی، تهران ی، هاشمی شاهرودی و

رئیسی در حوزه علمیه قم، اصول فقه را نزد آیت الله مروی، لمعتین را نزد آیت‌الله فاضل هرندی، رسائل را نزد آیت‌الله موسوی تهرانی، مکاسب محرمه را نزد آیت الله دوزدوزانی، کتاب البیع مکاسب را نزد آیت‌الله خزعلی، خیارات مکاسب را نزد آیت الله ستوده و آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی و کفایه را نزد آیت‌الله سید علی محقق داماد، تفسیر قرآن کریم را نزد آیت الله مشکینی و آیت الله خزعلی، شرح منظومه و فلسفه را نزد آیت‌الله احمد بهشتی و یک دوره شناخت را نزد آیت الله مطهری و نهج البلاغه را نزد آیت الله نوری همدانی آموخت.

او همچنین خارج اصول را نزد آیت ‌الله سید محمدحسن مرعشی شوشتری و آیت‌ الله هاشمی شاهرودی و خارج فقه را نزد آیت ‌الله آقا مجتبی تهرانی و آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انفلاب تلمذ کرد. با اتمام دوره سطح حوزه، توانست به دوره کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی راه یافته و پس از دفاع از پایان نامه خویش با عنوان «ارث بلا وارث» در سال ۸۰ با قبولی در کنکور دکترای مدرسه عالی شهید مطهری در رشته فقه و حقوق خصوصی ادامه تحصیل داد.

رئیسی با تکمیل تحقیقات خود در رشته فقه و حقوق، موفق به اخذ مدرک عالی‌ترین سطح حوزه (سطح چهار) شد و در نهایت رساله دکترای خود را با عنوان «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق» دفاع کرد.

انتهای پیام/

منبع
خبر فوری

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا