همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

محمدعلی نژادیان: اگر قرار شد تغییری در شرایط بنزین داده شود اول وضعیت تولید موتورسیکلت را درمان کنید

نژادیان: با توجه به فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، کمبود ظرفیت مترو، آلودگی هوا و عدم ظرفیت لازم برای تردد خودروهای شخصی، در نتیجه تنها راه‌حل برای جلوگیری از بحران بعد از بنزین، توجه به تامین و تولید موتورسیکلت برای پاسخگویی به رفت‌و‌آمد مردم است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت در یادداشتی نوشت: سال‌هاست که درباره اهمیت موتورسیکلت به‌عنوان یک وسیله‌نقلیه مهم و استراتژیک در حوزه حمل‌و‌نقل توضیح داده‌ایم ولی متاسفانه از هر دریچه‌ای که به آن نگریسته شود، شاهد سوءمدیریت‌ها و تصمیم‌های نادرست هستیم.

سال‌هاست که به‌طور رسمی و غیررسمی به بحث گواهینامه بانوان پرداختیم. برای اولین‌بار اعلام می‌کنیم، حتی نامه‌ای که نشریه صنعت موتورسیکلت به یکی از نمایندگان مجلس داد و ایشان نیز بر روی آن نامه‌ای گذاشتند و به معاون مجلس دادند با فشار از بالا، مجبور به پس گرفتن نامه خود شد. چرا؟ مگر زنان بر ترک موتورسیکلت سوار نمی‌شوند؟! چه فرقی دارد؟ آیا تا به حال از دخترانی که به اجبار موتورسیکلت را برای رفت و آمد خود انتخاب کرده‌اند سوال پرسیده‌اید؟ همه آن‌ها که برای لذت موتورسواری نیست؛ بلکه بسیاری به‌دلیل مشکلات مالی، ترافیک، کرایه‌ها و … به سمت موتورسیکلت آمده‌اند و امروز علاوه‌بر استرس نداشتن گواهینامه و بیمه، استرس توقیف موتورسیکلت خود را دارند، چرا باید این‌طور باشد؟

همچنین امروز نیز در بعضی از موارد سیاست‌گذاری‌ها نسبت به صنعت موتورسیکلت غیرمنطقی است. البته یک بعد به دلیل مشکلاتی است که خود فعالان این صنعت برای خود درست می‌کنند، زیرا از مسیر درست و منطقی خواسته‌های خود را بیان نمی‌کنند یا به‌عبارتی طرح مسئله یا راه‌حل را درست منتقل نمی‌کنند و یا توسط بعضی از مسئولان شرایط به درستی درک نمی‌شود.

یکی از مسائل جدید در خصوص موتورسیکلت، همین قرارداد چین است. هر چند شهردار تهران ادعا دارد کاملا واردات موتورسیکلت کارشناسی شده، ولی آیا از ما و فعالان این صنعت که سال‌هاست موتورسیکلت‌های برقی چین را دیده‌ایم و مشکلات آن را می‌دانیم بیشتر اطلاع دارند؟ حداقل از شهروندانی که در چند سال گذشته محصولات برقی را خریداری کرده‌اند سوال کنید. این تذکرها از بابت وظیفه رسانه‌ای است. اگر یک بار دیگر مردم از موتورسیکلت‌های برقی ضرر کنند، حتی اگر در آینده محصولاتی با بهترین کیفیت وارد بازار شود، شاید تا سال‌های متمادی دیگر از این محصولات استقبال نکنند.

آیا بهتر نیست شهرداری باهمکاری مپنا و دیگر سازمان‌ها به فکر ایجاد زیرساخت‌های شارژ به‌طور گسترده باشد؟ آقای شهردار باور کنید بعضی از انتقادها از سر دلسوزی است، برای این است که اگر قرار است حتی اقدام شود، حداقل نسبت به مشکلات و مسائل بعد از آن نیز بیشتر آگاه شوید. این که فریاد می‌زنید که از منتقدان خود شکایت می‌کنید و آن‌ها را ناآگاه خطاب می‌کنید، این که همان ادبیات آقای روحانی است که نسبت به منتقدان خود داشت و همه به آن انتقاد داشتند!

بیش از دو دهه است که پیشنهاد تدوین استراتژی برای صنعت موتورسیکلت را بیان کرده‌ام ولی نه صنعت موتورسیکلت و نه سازمان‌های مربوطه به اهمیت آن پی نبردند و نبود همین استراتژی باعث شده که همچنان همه به دور خود بچرخند و همیشه درگیر مشکلات باشند.

انتهای پیام/

خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موتورسیکلت نیوز

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا