محمدعلی نژادیان در خصوص واردات موتورسیکلت‌های برقی توسط شهرداری تهران پاسخ داد: برداشتم این است که وزیر صمت و شهردار پایتخت به صنعت موتورسیکلت اعتمادی ندارند!

نژادیان: به شهرداری تهران پیشنهاد می‌کنم از ظرفیت تولید و امکانات خدمات پس از فروش شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها برای موتورسیکلت‌های برقی استفاده کند.

محمدعلی نژادیان مدیرمسئول پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و نشریه صنعت موتورسیکلت در یادداشتی نوشت: به وزارت صمت و شهرداری برای تصمیم‌گیری واردات موتورسیکلت‌های برقی حق می‌دهم، زیرا حتما صنعت موتورسیکلت ضعفی از خود نشان داده که چنین تصمیمی گرفته شده است. البته ضعف ساختاری تشکل‌های صنفی که توانایی دفاع از این صنعت را ندارند عامل دیگری است.

متاسفانه سال‌هاست که فعالان صنعت موتورسیکلت نسبت به تغییرات آینده غفلت دارند و به‌جای استفاده از رسانه مرتب به‌دنبال مقابله یا دوری از رسانه هستند و حتی زمانی که تصمیم می‌گیرند از رسانه استفاده کنند، معمولا یا در زمان نادرست آن هم برای تکذیبیه و یا به روش نادرست استفاده می‌کنند. به‌عبارتی فعالان و تشکل‌های صنفی در این حوزه نتوانسته‌اند «اثرگذار» باشند که این موضوع به چند دلیل است؛ یکی از عوامل نگاه و دیدگاه سنتی حاکم در این صنعت و صنف است و دوم خودباوری‌های کاذبی است که برخی افراد نسبت به حل مشکلات با روش‌های خودشان دارند که البته شاید به‌طور موردی و موقت مشکلی را حل کنند ولی در بلندمدت و به‌صورت ریشه‌ای نمی‌توانند و به همین دلیل همیشه درگیر مشکلات‌اند. البته، وقتی از بیرون به این صنعت نگاه می‌کنیم ناخودآگاه این برداشت حاصل می‌شود که انگار عده‌ای به‌دلیل نگاه انحصارطلبی دوست دارند که همیشه این صنعت درگیر مشکلات باشد!

در انتخابات اخیر مجلس نیز شاهد بودیم که کسانی که اهل رسانه بودند (مانند آقای حمید رسایی صاحب‌امتیاز هفته نامه 9 دی و آقای امیرحسین ثابتی مجری و سردبیر برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ای اینترنتی از آقای محمدباقر قالیباف که دارای مشاورانی با نگاه سنتی به رسانه و فعالیت رسانه‌ای بودند و درست از رسانه استفاده نکردند) گوی سبقت را گرفتند. این نشان‌دهنده این است که دنیای رسانه‌ای امروز چقدر در پیشبرد اهداف تاثیر دارد. زیرا، در عصر حاضر یک قسمت از زندگی مردم فضای رسانه است. حتی این رسانه است که باعث می‌شود مسئولان از عواقب تصمیم‌های خود آگاه شوند و یا ضعف‌های خود را ببینند.

فکر می‌کنم در خصوص واردات موتورسیکلت برقی چند سال قبل نیز شهردار وقت (آقای محمدباقر قالیباف) نیز حرکت مشابه‌ای را انجام داد که موفق نبود، در نتیجه به شهردار فعلی پیشنهاد می‌شود نسبت به نکات ریزی که در بحث موتورسیکلت‌های برقی وجود دارد (مخصوصا خدمات پس از فروش) توجه بیشتری کند تا سرمایه کشور و مردم دچار آسیب نشود و پیشنهاد آخر این است که برای این موضوع از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌هایی که در این حوزه قبلا کار کرده‌اند استفاده کند.

انتهای پیام/

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا