محمود وفایی: مدال بازیهای آسیایی و کسب سهمیه از مهم‌ترین اتفاقات دوچرخه‌سواری بود

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری با اشاره به اتفاقات این رشته در سالی که گذشت گفت: کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو و کسب سهمیه المپیک پاریس از اتفاقات خوب دوچرخه‌سواری در سال ۱۴۰۲ بود و امیدواریم در سال جاری هم بتوانیم به اهدافی که ترسیم کرده‌ایم، دست یابیم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، محمود وفایی از روزهای شلوغ و پرکار این رشته در سال ۱۴۰۲ سخن گفت و افزود: دو هدف کوتاه مدت را در دستور کار داشتیم، کسب سهمیه المپیک و افتخارآفرینی در بازی‌های آسیایی که با تلاش مجموعه دوچرخه‌سواری این دو اتفاق خوب رقم خورد که بدون شک بازتاب‌های خاص خود را در بین رکاب‌زنان خواهد داشت.

وی ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مسابقات کوهستان که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود باید شرکت و بعد از آن باید خودمان را برای رقابت‌های جاده قزاقستان در خردادماه آماده کنیم. این اعزام‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که هنوز تخصیص بود در این سال محقق نشده و به دلیل عدم تخصیص اعتبارات در آن دوره زمانی، با مشکلاتی دست به گریبان خواهیم بود و باید از اعتبارات ۱۴۰۲ برای سال جدید بهره بگیریم.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در واکنش به این سئوال که برای آماده‌سازی در راه المپیک چه تدابیری از سوی فدراسیون در دست اقدام است، یادآور شد: در حال حاضر به صورت آنلاین با جاناتان ویگینس انگلیسی کار می‌کنیم و این همکاری از ماه دوم سال میلادی جدید آغاز شده است. طبق توافقی که صورت گرفته این مربی عملکرد نفرات منتخب دوچرخه‌سواری ایران را تحت نظر خواهد داشت و با بررسی آمار و تحلیل داده‌ها و خروجی رکاب‌زنان، ما را در راه المپیک همراهی می‌کند اما در سایر بخش‌ها و در رده‌های امید و جوانان از مربیان ایرانی بهره خواهیم برد. 

وفایی گفت: در سال ۱۴۰۲ روزهای شلوغی را سپری کردیم، در مجموع ۷ رویداد بین‌المللی داشتیم که شامل ۴ رویداد قهرمانی آسیا، یک رویداد آسیایی و ۲ مسابقه تدارکاتی بود. حضور در تور ساکاریا ترکیه و مسابقات ارمنستان که در بخش جوانان بود را پشت سرگذاشتیم، همچنین در قهرمانی ۲۰۲۳ تایلند در بخش جاده و قهرمانی پیست مالزی در قاره آسیا به میدان رفتیم. رقابت‌های قهرمانی کوهستان در هند، بازی‌های آسیایی هانگژو، قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در هند را هم داشتیم که با تمام سختی‌های اعزام و تامین هزینه سنگین مربوطه، شاهد حضور نمایندگان کشورمان بودیم که عملکرد آن مشخص است. 

وی تاکید کرد: در بخش اعزام‌ها با توجه به اینکه از دلار دولتی بهره‌مند نمی‌شویم کار سخت است که این شامل همه فدراسیون‌ها خواهد بود اما با توجه به اینکه دوچرخه‌سواری رشته‌ای تجهیرات محور است و همواره در اعزام‌ها برای جابجایی با اضافه‌بار و مسائلی از این دست رو به رو می‌شویم، طبیعی است کار سخت‌تر هم خواهد شد که امیدواریم در این خصوص چاره‌اندیشی شود. اگر حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نبود کار به مراتب سخت‌تر هم می‌شد و امیدواریم این موضوع با درایت مسوولان حل و فصل شود. 

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری ادامه داد: یکی از اهداف ما کسب سهمیه و حضور در المپیک پاریس بود که این اتفاق خوب رقم خورد. تاریخ‌سازی در بازی‌های آسیایی هانگژو توسط فرانک پرتوآذر و کسب مدال برنز این بازی‌ها که برای اولین بار رقم خورد و کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا توسط فاطمه عباسی در رده سنی جوانان کوهستان نیز از دیگر اتفاقات خوبی بود که در سال ۱۴۰۲ رقم خورد، البته علی لبیب در بازی‌های آسیایی هانگژو شایستگی این را داشت تا یکی از عناوین چهارمی‌اش را به سومی تبدیل کند اما با فاصله‌ای اندک از سایر رقبا نتوانست به مدال برسد.

وفایی به حادثه تلخی که در ماه پایانی سال رقم خورد هم اشاره کرد و گفت: آریانا ولی‌نژاد به دلیل حادثه تلخی که اتفاق افتاد با سوختگی شدید مواجه شد که یکی از اتفاقات تلخ سال ۱۴۰۲ بود، امیدواریم همه ورزشکاران دوچرخه‌سواری در صحت و سلامت سال را به پایان برده و با امید سال جدید را آغاز کنند.

پایان پیام/

منبع
ایرنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا