مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مسئولان هشیار باشند: ۴۷ درصد از فوتی‌های تصادفات پایتخت موتورسواران هستند

رییس پلیس راهور تهران گفت: ۴۷ درصد از فوتی‌های تصادفات تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور پایتخت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۴ میلیون خودرو و ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تردد می کنند.  از طرفی با بررسی آمار پزشکی قانونی در خصوص تصادفات ۸ ماهه سال جاری در شهر تهران دریافتیم که ۴۷ درصد از فوتی‌های تصادفات تهران مربوط به موتورسیکلت سواران می‌باشد این آمار نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است. یعنی ۱۶۵ نفر در ۸ ماه سال قبل و امسال نیز در ۸ ماه ۲۱۰ نفر در اثر تصادفات موتورسیکلت جان خود را از دست داده اند که افزایش ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

او گفت: موتورسیکلت نسبت به خودرو در روز چندین تخلف را انجام می دهد. یکی از رایج ترین و دم دستی ترین تخلفات استفاده نکردن از کلاه ایمنی است. حتی برخی از افراد نه تنها از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند بلکه دارای گواهی نامه معتبر موتورسیکلت نیستند.اکثر موتورسیکلت ها فاقد معاینه فنی و از طرفی نیز فاقد بیمه شخص ثالث هستند و این موضوع تبعات اجتماعی و اقتصادی فراوانی را بعد از تصادفات برای آنها و خانواده هایشان در پی دارد .

موسوی پور در ادامه بیان کرد: به همین منظور ما هشتگ همه با هم کلاه ایمنی را از ۱۸ دی شروع کردیم و سعی می کنیم این طرح استمرار داشته باشد. از همه مسئولین ذی ربط تقاضا داریم در این زمینه به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: تردد موتور سواران در تونل ها ممنوع است، در تونل ها به جهت انباشت گازهای آلاینده و سمی موتورسواران ممکن است با دیواره بتنی تونل ها برخورد کرده و باعث تبعات جبران ناپذیری شوند.

او گفت: تمام این اقدامات در راستا حفظ ایمنی خود فرد خواهد بود. همکاری مسئولان به ما در راستای انضباط شهری کمک شایانی خواهد کرد.

در ادامه صحبتی کوتاه با سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ داشتیم که در مورد این گونه تخلفات توضیحاتی داد: بررسی ها نشان می دهد که برخی رانندگان در تصادف با موتورسیکلت ادعای ندیدن افراد را دارند. عامل دیده نشدن موتورسیکلت سواران در سطح معابر خلوت و تاریک یکی از دلایل عمده تصادفات با این قشر از کاربران ترافیک اند . حرکت با چراغ روشن در طول روز توسط موتورسیکلت سواران می تواند از تصادفات آنها در سطح معابر بکاهد. از تمام افراد چه خودرو سوار چه موتورسوار از چراغ روشن وسیله خود استفاده کنند تا تصادفاتی را در پی نداشته باشند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا