غلامعلی محمدی در آیین افتتاح «شرکت نیرو موتور» در زندان: معافیت مالیاتی تولیدات زندانیان، به قانون دائمی تبدیل شود

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی فرصت خوبی را برای بهره‌مندی از خدمات کارآفرینان در حوزه زندان‌ها در اختیار سازمان زندان‌ها قرار داد، بیان کرد: در سال گذشته خدمات تولیدی زندان‌ها از مالیات معاف بود و ما مترصد این هستیم این امر به قانون دائمی تبدیل شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، در آیین افتتاح کارخانه تولید موتور سیکلت اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی استان قم، که امروز ۱۲ بهمن ماه همزمان با آغاز دهه فجر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یوم الله دهه فجر اظهار کرد: اگر تعامل مثبتی که بین دستگاه قضایی و حوزه زندان‌ها وجود دارد نبود، قطعا نمی‌توانستیم توفیقات نسبی را که امروز بخشی از آن را شاهد بودیم کسب کنیم.



وی با بیان اینکه این نشست در جهت توسعه اشتغال و در راستای برنامه‌های تحولی و تعالی در قوه قضاییه برگزار شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت سازمان زندان‌ها، اصلاح و تربیت است و اشتغال بهترین بستر برای اصلاح و تربیت و باز اجتماعی کردن زندانیان است.

محمدی بیان کرد: غایت ما در حوزه زندانبانی این است که به آنچه خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید:«مَن احیاها فَکانما احَیا النّاس جَمیعاً» برسیم و ما در این راستا برنامه‌های متنوع فرهنگی در زندان‌ها داریم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی در زندان‌ها بسیار پر رنگ است؛ در سال جاری مسابقات کشوری قرآن در استان قم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

وی افزود: سواد آموزی، فعالیت‌های هنری، فرهنگی و فراهم کردن اوقات فراغت و دیگر مقوله‌های فرهنگی اقدامات متعددی انجام شده است اما در کنار همه این برنامه که در جای خود بسیار حائز اهمیت است، اشتغال جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا برای پیمودن راه‌ها ترقی معنوی و مادی نقش بنیادین دارد.

محمدی تاکید کرد: بیکاری منجر به سرخوردگی اجتماعی می‌شود و ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و برعکس اشتغال باعث شادابی، افزایش اعتماد به نفس و  خودباوری در زندان‌ها می‌شود.

وی یادآور شد: مرحوم شهید مطهری می‌فرماید کار، سازنده انسان و از عوامل تربیت کننده اوست؛ این مهم ترین نقشه راه در جاده پر و پیچ خم زندانی و در مسیر اصلاح و تربیت است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی با بیان اینکه بعد از دیانت مدرسه‌ای بهتر از مدرسه کار برای تربیت انسان نیست، عنوان کرد: ما زندانبانان مترصد این هستیم که از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کنیم و لذا یکی از این ظرفیت‌ها بهره‌مندی از بخش خصوصی و استفاده از خدمات کارآفرینان در حوزه اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی فرصت خوبی را برای بهره‌مندی از خدمات کارآفرینان در حوزه زندان‌ها در اختیار سازمان زندان‌ها قرار داد، بیان کرد: در سال گذشته خدمات تولیدی زندان‌ها از مالیات معاف بود و ما مترصد هستیم این امر به قانون دائمی تبدیل شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اظهار کرد: تسهیلاتی که مجلس شورای اسلامی برای توسعه اشتغال در زندان‌ها در نظر گرفت جای تقدیر از تمام نمایندگان مجلس را دارد.

محمدی گفت: امروز نهضت خوبی در کل کشور به راه افتاده تا از ظرفیت بخش خصوصی و کارآفرینان در جهت توسعه اشتغال استفاده شود و لذا یک رقابتی بین همه استان‌ها شکل گرفته است که به نظرم اتفاق بسیار میمون و مبارکی است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در پایان بیان کرد: حرکت روبه جلویی در حوزه اشتغال زندانیان داریم و امیدواریم در این امر مهم موفق شویم.

به گزارش ایسنا، بازدید از نمایشگاه تولیدات کارگاه‌های اشتغال‌ زندان‌های استان قم، تقدیر از زندانیان شاغل و کار آفرین و پیمانکاران موثر در حوزه اشتغال، آیین رونمایی از موتورسیکلت تولیدی از برنامه‌های سفر یک روزه رئیس سازمان زندان‌ها به قم بود.

انتهای پیام/

منبع
ایسنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا